Onderwerp Re:revalidatie na nekoperatieDinsdag 30 Augustus 2005 
DoorVerona
Hallo Sien, ik heb die site van het syndroom van Barre Lieou even aangeklikt..., daar wordt ik nou niet vrolijk van... al zijn er ook symptomen bij die je ziet bij een radiculair syndroom.
Heeft jouw arts gezegd dat jij dit hebt?
Het is wel heel rot als dat het geval zou zijn!

Ik vraag me toch af of je er voorlopig niet beter aan doet om ervan uit te gaan dat jouw klachten meer met die grote operatie te maken hebben.
Restverschijnselen of beschadigingen die blijven, kun je eigenlijk pas na lange tijd constateren...

Ik vind wel dat jouw chirurg zowel als jouw huisarts, héél andere adviezen geven dan dr. Pavlov en mijn huisarts bij mij indertijd.. ook van Safar krijg ik de indruk dat hij andere adviezen heeft gekregen???

Minder moeten en meer mogen, misschien...???

Je zegt dat je door te weinig slaap erg verandert momenteel...
Sien, ik krijg een beetje de indruk dat je probeert veel controle te houden en je eigenlijk niet "overgeeft"...?
Zou je dat kunnen?
Overgave, bedoel ik... je tijd uitzitten a.h.w. en je lichaam tijd geven om te herstellen... wat ik destijds mijn "winterslaap" noemde.
Luisteren naar jouw eigen lichaam, doseren... en bovendien vertrouwen hebben in je eigen herstellend vermogen!
Niet zo bang zijn...
Veel van de symptomen die je beschrijft ken ik ook en het merendeel is na een lange herstelperiode verdwenen!

Ik deed dan ook echt helemaal niks: niet lezen (lukte niet), geen huishoudelijk werk (idem dito) alleen een beetje zitten op de bank en soms wat tv kijken (bv. animal planet, ik moest nl. niet te veel prikkels hebben wat jij ook zegt) zo nu en dan wat bezoek, maar meestal alleen met de poes op schoot... veel slapen, alles langzaam...

Sien, ik wens je wijsheid en overgave toe, uithoudingsvermogen en vertrouwen in jezelf!
Verona