Onderwerp effe voor iedereen die mijn site niet hadMaandag 28 Februari 2005 
DoorAntwan
!operatie antwan spondylodese l4 l5 l5 s1
Hier volgt een dagboek over het verloop van de operatie van begin tot nu! voor meer info over de rug check snel www.nvvr.nl/forum/
Sunday, February 20, 2005

gips corcet
posted by antwan at 10:02 PM 0 comments

laatste dagen voor het gips eraf mag (:
vanaf 20 december ging het zon beetje hetzelfde als de andere dagen ,ik telde de dagen sneller af als ze in werkelijk heid gingen,we moesten terug naar zevenaar op 11 januari 2005 alles was goed de foto ook en ik was verlost van mijn fijne corcet met been pijp nu moest ik nog effe naar de gips kamer ,om een ander corcet aan te meten maar dat was maar een kleintje hoor (:

moest rustig gaan lopen weer en niet de hele middag in de stad gaan rondlopen (:

de 2 weken waren om en ik was verlost van het corcet ,nu ga ik naar de therapie in helmond en dat gaat zeer goed ,ben nu 3 maanden verder en had nooit gedacht zo snel op te knappen ,maar een terug val heb ik wel een paar keer gehad ,gewoon rustig aan doen en dan komt het allemaal wel goed .

fijn dat jullie dit wouden lezen en ik hou jullie op de hoogte ,ps het rugge forum heb ik heel veel steun aan gehad en natuurlijk mijn schat van een vriendin cindy !!!

groetjes antwan
posted by antwan at 9:35 PM 0 comments

20 december 2004
rustige dag wonden gaan ook steeds beter ,verder bezoek en de dag stelde niet veel voor .
posted by antwan at 9:34 PM 0 comments

19 december 2004
dit was een slaap dag .bezoek gehad en verder een leuke dag gehad.
posted by antwan at 9:33 PM 0 comments

18 december 2004
wassen scheren bla bla je weet het wel hoe het gaat (:
was beeje kwaad geworden en het met mijn kruk het tafeltje bijna doormidden geslagen (:
cin was helemaal in de war en heeft er bijna een boek van vol geschreven teveel om hier neer te zetten (:
was blij dat die dag voorbij was .
posted by antwan at 9:31 PM 0 comments

17 december 2004
vandaag heeft cin de kerst borrel en komt in de pauze mijn wonden nog even verzorgen .
verder rustige dag mijn zus en zwager en de kleine nog op bezoek geweest en toen was de dag weer bijna om .
posted by antwan at 9:29 PM 0 comments

16 december 2004
vandaag wonden weer verzorgen moet 2 keer op een dag .
ben vandaaag zelf weer naar het toilet gegaan dus alles gaat steeds beter nu .
voor het eerst weer friet gegeten dat was lekker ,johnny en anita komen ook langs om te buurten .dit ging goed totdat we de slappe lach kregen en dat deed daarna pijn bij mij en heb er de hele nacht nog last van gehad .
posted by antwan at 9:27 PM 0 comments

15 december 2004
vannacht wou ik al om 0400 uur gaan lopen .
ging wel vrij goed ,cindy ging een volle tas met zalf enzo halen bij de apotheek voor de wonden te verzorgen .
ik liep ongeveer 2 tot 3 keer per dag in het rond. moest gewoon goed bewegen van de arts .
heb wel een dip dat het corcet weer zit te kloten en wil er weer uit !!

heb ook veel zitten huilen ,tja dan verwerk je de dingen wel vind ik .
posted by antwan at 9:20 PM 0 comments

14 december 2004
hoi hoi eindelijk mag ik naar zevenaar met de ambulance .
oeps komt die wagen een 1.5 uur te laat zeg dus we hadden vertraging .
maar goed we kwamen om 1000 uur aan ,eerst effe een foto maken en dan naar de dag verpleging ,
toen moest ik weer na 6 weken plat liggen met het corcet opstaan ,nou dat was een hell werd spierwit en moest bijna overgeven (:
daarna ging ik weer naar de gips kamer het gips werd bijgewerkt ,en toen gebeurde er iets heel ergs die mannen trokken mijn buik wond pleister eraf en het bloed spatte over de tafel heen alle wonden waren opengetrokken ):
heeft een zuster alles weer in orde gemaakt met gaasjes en zalf ,cin moest nog wel 4 weken daarna de wonden goed schoon maken en gaasjes vervangen ,dus dat kwam er ook weer bij .toen weer met de eigen auto naar huis liggend ,dat ging vrij goed ,toen naar huis weer snel slapen want ik was kapot moe .
posted by antwan at 9:12 PM 0 comments

14 december 2004
maar goed we kwamen om 1000 uur aan ,eerst effe een foto maken en dan naar de dag verpleging ,
toen moest ik weer na 6 weken plat liggen met het corcet opstaan ,nou dat was een hell werd spierwit en moest bijna overgeven (:
daarna ging ik weer naar de gips kamer het gips werd bijgewerkt ,en toen gebeurde er iets heel ergs die mannen trokken mijn buik wond pleister eraf en het bloed spatte over de tafel heen alle wonden waren opengetrokken ):
heeft een zuster alles weer in orde gemaakt met gaasjes en zalf ,cin moest nog wel 4 weken daarna de wonden goed schoon maken en gaasjes vervangen ,dus dat kwam er ook weer bij .toen weer met de eigen auto naar huis liggend ,dat ging vrij goed ,toen naar huis weer snel slapen want ik was kapot moe .

14 december 2004

13 december 2004
spannend nog 1 dag .
dan mag ik met het corcet gaan lopen wel oefenen he (:

moet een bot foto gemaakt worden .

verder was ik gespannen voor de reis in de ambulance voor morgen ,op zon kleine brancard (:
posted by antwan at 9:10 PM 0 comments

12 december 2004
hele nacht geen oog dicht gedaan ):

paar dagen nog en de tijd staat stil lijkt het wel ):
lekker geschoren vandaag !!
posted by antwan at 9:08 PM 0 comments

11 december 2004
even een dipje vandaag ivm het gips dat wil je dan eraf hebben maar dat mag dus niet !!
cindy pepte me weer op die dag (:
posted by antwan at 9:07 PM 0 comments

10 december 2004
vandaag is cin vrij dus even weer gas terug (:
cin der zus was jarig en ging er effe in de avond heen .
ambulance is geregeld voor over 4 dagen om naar zevenaar te rijden ,tja je mag niet opstaan he (:

verder rustige dag
posted by antwan at 9:06 PM 0 comments

9 december 2004
vandaag heeft cin wat dvd films gehaald komen we de tijd ook wel mee door die dag.
verder zeer rustig aan gedaan die dag .
posted by antwan at 9:04 PM 0 comments

8 december 2004
oeps cin was te laat op haar werk .
verder wat bezoek weer gehad en dan gaat de dag weer snel voorbij.
posted by antwan at 9:03 PM 0 comments

7 december 2004
maagklachte houden aan das minder fijn .
zorg vandaag niet geweest .
in de avond weer samen aan de computer en ik via de tv ,rustige dag verder .
posted by antwan at 9:02 PM 0 comments

6 december 2004
jippie nog 8 dagen volledig platliggen in bed.
nu gaat het allemaal wel wat beter en sneller.
weer de morfine verminderen ,kan ik weer afkikken (:
veel maag klachten maar ja die gaan wel weer over .
posted by antwan at 9:00 PM 0 comments

5 december 2004
werd om 600 uur wakker weer zeer erge buik krampen en weer heel veel ontlasting gehad en dat wel 2 keer p dag (:
lekker weer een ontspannen dagje.
posted by antwan at 8:58 PM 0 comments

4 december 2004
op tijd wakker en cin even boodschappen gedaan.
lekker met de sint gevierd en wat gegeten en maar weer racen samen .
verder weer stukken beter!!
posted by antwan at 8:56 PM 0 comments

3 december 2004
leon mijn broer op bezoek gehad .
verder rustige dag en weer een spel samen gedaan via de tv en de pc .
posted by antwan at 8:55 PM 0 comments

2 december 2004
rustige dag mijn vader kwam effe langs en verder lekker gegeten en met cin via de pc racen samen .
posted by antwan at 8:54 PM 0 comments

1december 2004
nog 13 dagen het gaat steeds beter met me effe lekker op de pc gamen via mijn bed dan he (:
verder rustige dag gehad
posted by antwan at 8:53 PM 0 comments

30 november 2004
rustige dag alleen mijn papagaai bleef me maar wakker houden dat vond ik echt niet fijn !!!

verder lekker gegeten en weer uit mezelf ontlasting gehad (:
posted by antwan at 8:51 PM 0 comments

29 november 2004
vandaag moet cin weer werken ba ba dat vond ze niet zo leuk .
vooral na 4 weken thuis te zijn geweest .
denk de hele dag aan antwan op het werk ,ik ging wel elke pauze in de middag even naar huis .
in de avond lekker eten samen en toen effe op de pc en tv kijken.
posted by antwan at 8:49 PM 0 comments

28 november 2004
vandaag heeft cin mij verzorgd en dat ging goed ,we hebben samen wat in bed geluierd,effe lekker eten en toen weer tv kijken en slapen .
posted by antwan at 8:48 PM 0 comments

27 november 2004
vanaf vandaag gaat cindy mij verzorgen .
cin ging in de avond even naar een verjaardag en heeft lekker wat wijntjes gedronken ,ik vermaakte me wel met fifa 2005 voetballen op de pc (:
posted by antwan at 8:46 PM 0 comments

26 november 2004
heel laat wakker geworden pas om 0930 uur.
verder een beetje spellen gedaan op de tv via mijn computer .
wel hebben we bij de buik wond bloed stollingen ondekt dus die moeten even verzorgd worden ,cindy?
ja dat was de zuster (:
posted by antwan at 8:44 PM 0 comments

25 november 2004
rustige dag cin was even naar het werk en ik had een race spel dus die dag kwam ik wel door .
in de avond kwam ed en els even buurten ,en hebben het bed van cindy ook effe langs mijn bed gezet ,dat is wel fijner .

effe mooie kadootjes van els en ed gekregen en die gingen ook pas om 2400 uur naar huis .
posted by antwan at 8:42 PM 0 comments

24 november 2004
slecht geslapen en heel veel buikpijn.
moet er 8 v die zakjes drank hebben vandaag ,als dat maar goed gaat.
in het weekend hebben we geen hulp meer ,cindy gaat het dan overnemen zustertje cindy.
en wat denk je?
mijn buikpijn werd zo hevig dat ik in trane uitspatte ,maar dat werd beloont met een zware ontlasting net als van een olifant (:
posted by antwan at 8:39 PM 0 comments

23 november 2004
de moeder van antwan is jarig vandaag en moet er even heen .

cindy ging wel lang weg ik ik voelde me alleen en was weer depri
ben gaan slapen .
posted by antwan at 8:38 PM 0 comments

22 november 2004
wow de thuis hulp stond al om 730 uur aan de deur we sliepen allebei nog (:
vandaag werd mijn morfine van 40 p dag naar 20 pdag gehalveerd dat was wel fijn.
ik moet nu 4 tot 5 zakjes drank gebruiken voor mijn ontlasting weer aan de gang te krijgen want die kwam weer niet .
mijn linker arm slaapt de hele dag en heb er last van ,mijn corcet begint te jeuken nu (:
posted by antwan at 8:35 PM 0 comments

21 november 2004
cindy gaat even naar haar moeder en ik sliep bijna de hele dag (:
posted by antwan at 8:34 PM 0 comments

20 november 2004
he vandaaag kwam nellie weer een nieuwe zuster pffffffffffff.
in de avond een lekkere pizza en tv gekeken en ik sliep vrijwel meteen.
posted by antwan at 8:33 PM 0 comments

19 november 2004
slechte nacht gehad !!

sandra heeft effe snel weer een klisma gezet mnmn lekker (:
de zus van cindy kwam ook even langs.
verder vrij rustige dag gehad
posted by antwan at 8:31 PM 0 comments

18 november 2004
cin hoopt een betere dag nu !!
verder deze dag een slecht bericht voor cindy haar tante die had een hersen bloeding gehad ,das minder dat komt er dan weer bij (:
lekker indies gekookt en toen weer lekker slapen .
posted by antwan at 8:29 PM 0 comments

17 november 2004
vandaag komt de bloed zuiger (: voor controle voor mijn trombose,thuis zorg natuurlijk ook weer maar dat is elke dag weer hetzelfde .
cindy belt de huis arts voor een klisma want nog steeds geen ontlasting gehad en dat moet nu toch echt een keer komen !!
toen moesten cin de auto naar de garage brengen en een grote beurt geven ,toen had ik weer een dip want we waren weer 650 euro kwijt !! ):
en ja hoor er kwam ontlasting aan niet veel maarja ik at ook bijna niet met morfine .
posted by antwan at 8:25 PM 0 comments

16 november 2004
was weer suf van de morfine ,cin ging wat poetsen in huis en mijn vader kwam ook even langs.
alleen nog geen ontlasting gehad ,een beetje in een dipje nu .
wervels gingen weer pijn doen en het corset zat ook niet echt lekker .
posted by antwan at 8:23 PM 0 comments

15 november 2004
nog 29 dagen (:
voor een botfoto te maken

de dag ging vrij goed cindy heeft zich ziek gemeld bij de baas omdat het allemaal nog wat rommelig was met mij.
nog wat bezoek gehad en weer lekker rustig de avond ik met zijn 3 en .
posted by antwan at 8:20 PM 0 comments

14 november 2004
die dag veel pijn aan de wervels,weer morfine en het ging wel weer een beetje.
weer wat bezoek en de dag was weer voorbij,daarna hebben cindy en ik nog wat gelachen met een lach filmpje over een voetballer die een bal kopte en had verband op zijn hoofd en toen hij de bal kopte viel dat verband eraf (:
posted by antwan at 8:18 PM 0 comments

13 november 2004
goede dag gehad de buik en heup wonden gaan al een stukje beter .weer een tablettje en gaan weer slapen (:
posted by antwan at 8:17 PM 0 comments

12 november 2004
redelijke nacht gehad maar 1 keer wakker geweest .
geen thuis zorg vandaag (: effe rust (:
die dag heb ik een dipje omdat ik over 30 dagen pas weer naar het ziekenhuis mag voor een foto te maken .
posted by antwan at 8:15 PM 0 comments

11 november 2004
vandaag weer een andere zuster nu leonie,bla bla je weet nu wel waarom (:
die dag was even schrikken want ik kreeg een nieuw gel matras het was net een actie film om mij te verleggen met al dat gips om me heen (:
ontlasting gaat nog niet ,maarja probeer het maar eens in bed als je 6 weken plat moet liggen zonder op te staan.heb wat zakjes gekregen om de ontlasting op gang te brengen,het komt ook door de morfine die houd de ontlasting ook tegen.
posted by antwan at 8:12 PM 0 comments

10 november 2004
marian komt weer om me te versconen dat vond ik altijd balen met die zorg .

kreeg wel een nieuw matras want die ik nu had dat was niet zo lekker voor mijn rug.

in de avond weer 2 pilletjes en hoppa weer slapen (:
posted by antwan at 8:10 PM 0 comments

9 november 2004
maria de zuster komt langs en maar weer wakker worden en wassen enzo.even een paar mensen op bezoek en dan weer 2 pilletjes morfine en dan maar weer slapen ,verder ging het die dag wel weer .
posted by antwan at 8:08 PM 0 comments

8 november 2004
in de morgen heb ik antwan weer een morfine pil gegeven,daarna komt karin een zuster van de zorg weer effe langs wassen enzo.
toen had ik opeens een blaasonsteking van die rot cateter in het ziekenhuis gehad.
cindy ging naar de arts om de morfine te verhogen want die was te laag had 5 mg en moest 20 mg zijn,
de nachten gaan beter en hij slaapt weer ok.
posted by antwan at 8:05 PM 0 comments

7 november 2004
tussen 0900 en 1100 uur komt de zuster langs 0700 uur 1 keer morfine gegeven,0730 uur gelukkig viel ik in slaap.
daarna kwam de thuis zorg leuke meid clara,ik ben toen verlegd en gewassen .
toen ze weer wegging kon ik weer effe slapen.
pa en ma komen nog even buurten ,en die nacht had ik weer pijn .cindy weer slecht geslapen die nacht.
posted by antwan at 8:02 PM 0 comments

6 november 2004
welkom thuis !!
1000 uur in de morgen gaat de ambulance weer met mij naar helmond lekker naar huis cindy en mijn papagaai waren natuurlijk dol blij,die nacht heb ik gelachen en gehuild maar dat was niet fijn want als ik lachte deed alles pijn,heb ook 2 maal morfine pillen gehad en 1 slaap pil.
posted by antwan at 8:00 PM 0 comments

5 november 2004
ik wordt in het gips gezet vandaag cindy gaat met een lach ,want vandaag is het de laatste dag in het ziekenhuis.

maar ze wist nog niet dat voor de 2 de keer mijn morfine pomp kapot was gegaan .
antwan schreewde het uit en zei ik wil naar huis weg uit deze zooi (:

cindy pakte al wat spulletjes in om het vertrek weer wat dichter bij te brengen .
waren we ook nog helemaal verkeerd naar huis gereden die dag was pas om 1750 uur thuis.
2 goede vrienden ed en els komen op bezoek vanavond ze moeten we 3 uur rijden om in zevenaar te komen .

deze avond was ik depri en wou dood en niks meer (is in een woede aanval wilde niet echt dood he )ik had veel pijn omdat het corcet met gips vandaag erop was gezet .
posted by antwan at 7:54 PM 0 comments

4 november 2004
cindy gaat moeder halen en er wordt gepoetst in huis (:

want het ziekenhuis bed komt er aan ,de thuis zorg komt ook nog een po brengen .
in de avond weer naar het ziekenhuis,ik ga nu met 2 collegas van antwan naar zevenaar,terwijl antwan daar niks van wist ,een leuke verassing dus.antwan was al een stuk frisser,alleen hij kwam erachter dat zijn morfine pomp kapot was ,dat verklaarde dat ik zoveel pijn had de vorige dag,met een nieuwe morfine pomp kwam zijn lachje weer tevoorschijn (:

cindy ging dus met een glimlach terug naar helmond ,waar ze een rustige nacht heeft gehad.
posted by antwan at 7:50 PM 0 comments

3 november 2004
mijn vader broer en cindy gaan weer naar zevenaar (is toch weer 1.5 uur rijden )
het is hart verscheurend hoe ik antwan aantref heeft veel pijn en hij heeft al morfine gehad,ik heb thuis weer het ziekenhuis gebeld of antwan wat meer pillen mocht hebben ,en ze hebben dat wel gedaan.
cindy voelt zich zeer ongelukkig omdat ze niks kan doen .in de avond is cindy een keer thuis gebleven ,ze kwamen de netwerk kabels wegwerken in huis ,de collegas van antwan .
posted by antwan at 7:46 PM 0 comments

2 november 2004
cindy en leon mijn broer rijden naar het ziekenhuis aankomst 1145 uur.
ik cindy mag antwan weg brengen spannend antwan is vrij rustig .leon en ik gaan even winkelen bij de penny in duitsland.

daarna weer terug naar het ziekenhuis

daar tref ik antwan weer aan hij is zeer slaperig nog,de operatie is geslaagd,we gaan weer naar huis kan antwan even bijkomen .
posted by antwan at 7:42 PM 0 comments

1 november 2004
1 november 2004
langzaam wakker worden antwan gaat voor de laatste keer in bad ,daarna stappen we samen in de auto naar zevenaar 1430 uur komen we aan in zevenaar we krijgen samen een intake gesprek wat er gaat gebeuren,antwan heeft praatjes genoeg met de zusters ,maar dat zal zo over zijn als hij geopereerd is. tot 2000 uur ben ik cindy nog even gebleven en dan maar naar huis met antwan achter te laten in het zieken huis.
posted by antwan at 7:36 PM 0 comments
About Me
Name:antwan van bussel
hoi ik ben antwan 32 jaar en kom uit helmond ik schijf hier mijn ervaring van een zware rugoperatie van het vastzetten van 2 wervels via de buik gaan ze het doen en pakken een stuk bot uit mijn heup .

View my complete profile

Previous Posts
gips corcet
laatste dagen voor het gips eraf mag (:
20 december 2004
19 december 2004
18 december 2004
17 december 2004
16 december 2004
15 december 2004
14 december 2004
14 december 2004
Archives
February 2005

--------------------------------------------------------------------------------