Onderwerp Re:discopathie l5-s1Vrijdag 24 Augustus 2001 
DoorMartina
Hallo allemaal,
Ik ben 28 jaar en heb een versleten tussenwervelschijf op niveau L5/S1 en pseudoradiculopathie(beknelde zenuwbanen zowel links als rechts onder in mijn rug ten gevolge van de versleten tussenwervelschijf).
Ook ik heb alle denkbare therapieën doorlopen. Uiteindelijk na een second opinion in de ST.Maartenskliniek werd mij verteld dat hier niets aan te doen is en ik er maar mee moet leren leven.Bij mij is het trouwens niet erfelijk aangeboren maar veroorzaakt door ca. 6 jaar lang zware lichamelijke arbeid. Ik heb sinds een jaar een kunststof rugcorset welke ik draag tijdens mijn "slechte dagen". Ik heb dagelijks veel pijn in mijn onderrug, steken in mijn billen en uitstraling naar mijn linkerbeen.Hier loop ik al een jaar of 5 mee. Hiervoor slik ik dan ook de nodige pijnstillers. Nu heb ik een vraag aan een ieder die dit leest. Ik ben gekeurd voor de WAO. De verzekeringsarts is het niet eens met de beperkingen die ik ondervind door de discopathie. Hij vindt het niet normaal dat ik regelmatig op bed lig om te proberen rust en ontspanning te bewerkstelligen in mijn rug. Hierdoor kan ik weer wat minder pijnstillers nemen, waar ik ontzettend suf van wordt. Ik lig veel omdat die pijn ontzettend vermoeiend is en ik hierdoor ook veel slechte nachtrusten heb. Verder kan ik niet ver lopen, staan gaat moeizaam en zitten kan ik ook niet te lang achter elkaar. Graag zou ik willen weten of de beperkingen die ik ondervind "abnormaal" zijn. Wellicht weet iemand of dit in een of ander medisch boek is terug te vinden. Volgens de keuringsarts doe ik mezelf invalide voor.
Graag zie ik een reactie van iemand tegemoet.