Onderwerp Re:nekartrose gepaard met hoofdpijnVrijdag 26 September 2014 
DoorLiek
Hallo,
ik lees jou berichtje en ik wil toch even reageren; ik heb dan wel geen nekklachten, maar wel veel rugklachten, momenteel veroorzaakt door artrose van de facetgewrichtjes. En deze klachten gaan/ gingen ook bij mij gepaard met erg veel hoofdpijn. De arts, fysiotherapie vertelde mij dat dit niet kon, maar ik wist vrijwel zeker dat mijn hoofdpijn, die nog erger werd als ik ging liggen, kwam door de klachten in mijn rug. Nu weet ik natuurlijk niet wat jouw klachten zijn, maar ik heb in april een facetdenervatie gehad van de facetgewrichtjes in mijn rug; dit is een pijnbestrijdingsbehandeling. Ik ben erg blij dat ik het heb laten doen want mijn klachten zijn veel minder geworden en de hoofdpijn is nagenoeg over. Ik merkte het al vrijwel meteen na de eerste prikken dat mijn hoofd weer veel "lichter" en prettiger aanvoelde. Nogmaals ik vond het erg frustrerend dat niemand een verklaring had voor die hoofdpijn en dan is het dubbel zo fijn als je eigen vermoeden dat het van de rug komt waar blijkt te zijn. Nu ben ik geen dokter, maar ik kan me goed voorstellen dat artrose in de nek dus ook gepaard kan gaan met hoofdpijn; misschien een idee om ook eens naar een pijnpoli te gaan. veel sterkte ermee, vriendelijke groet, Lieke