Onderwerp Re:2e hernia operatie? of eerst weer wachten?Zondag 8 September 2013 
DoorJosen
Hallo herniapatiënt,
Ik maak ongeveer hetzelfde mee; ik ben 16 mei geopereerd aan een lage rughernia L5-S1.
Na de operatie bleef mijn linkervoet koud aan voelen. Ook kwam de pijn terug, net zo erg als de periode vóór 16 mei 2013. Ik heb dit tegen mijn familie, vrienden, kennissen, huisarts, neuroloog, neurochirurg en fysiotherapeuten gezegd. Het was net alsof ze me niet geopereerd hadden ....
19 september word ik opnieuw geopereerd. De hernia waaraan ik op 16 mei geopereerd was (L5-S1) is precies op dezelfde plek (L4-S1) teruggekomen. Volgens de professor komt dit bij 5-10% van de geopereerde patiënten voor .... Het is gewoon pech hebben zeggen ze ... De hernia van 16 mei was al een grote hernia en deze waaraan ik op 19 september word geopereerd is nog groter...
Op 16 mei zijn er helaas complicaties opgetreden .. er is een bloedvat geraakt waardoor ik veel bloed heb verloren ... Ben toen overgeplaatst naar een academisch ziekenhuis.
Dus alles gaat weer van begin van af beginnen ......
Ik zie ontzettend tegen deze operatie op .... ik ben ontzettend bang... voor wat nu gaat komen...
Wie heeft dit ook meegemaakt? Heeft er iemand tips?