Onderwerp Re:versleten rugwervelsDinsdag 22 November 2011 
DoorMarrekie
Allereerst... aan de site beheerders...wat jammer dat ik zoveel moeite moest doen om iets te kunnen zeggen hier. De procedures zijn zo ouderwets en omslachtig. Ik bied aan een nieuwe website te bouwen.

Antwoord op je vraag...

Er is geen antwoord. Alleen jijzelf kunt bepalen wat je nog kunt. Ik heb altijd heel goed betaalde banen gehad, waarbij mijn ding was het geven van presentaties en het voorzitten van vergaderingen. Daarnaast werkte ik veel achter een bureau met computers.

Dat kan ik allemaal niet meer. Ik heb twee hernia operaties en een spondylodese achter de rug (hahahaha). Ik doe nu wat onderhoudswerkzaamheden aan computers. Dat kan weer wel, hetzij beperkt. Wat ik deed en mijn inkomen mee verdiende kan ik niet meer.

Ik ben bijna tien jaar verder na mijn spondylodese. Ik heb geleerd dat rugslijtage het einde is van wat je deed en als je geluk hebt het begin van iets nieuws wat ook wel de moeite waard is. Dat zeggende moet ik ook zeggen dat ik vier zelfmoordpogingen heb gedaan.

In de tijd van al die operaties, verloor ik mijn baan, omdat ik het gewoon niet meer volhield. In plaats van me te zeggen dat het niet meer ging, werd ik weggepest door mijn meerderen. Mijn toenmalige vrouw vond dat ze te weinig aandacht kreeg en ging vreemd en gaf mij daar bovendien de schuld van. Daardoor kreeg ze ook nog eens de kinderen op haar hand, die waren te jong om te beseffen wat er gebeurde.

Ik wou dood. En eerlijk gezegd... nog steeds.

Ik ben niet meer suïcidaal. Maar als de dokter morgen zegt dat het over is.. ga ik feest vieren tot ik er gewoon bij neerval en dan is het ok. En als het te lang duurt, ga ik er toch wel een einde aan maken.

Buitenstaanders weten niet wat artrose in de rug is.

Het is meestal een gevolg van andere operaties. En meestal is het gewoon een teken dat het over is. Je lijf houdt er mee op. Wat een mooie dag voor de dood. Want.. dat is de boodschap. De pijn wordt steeds ondraaglijker.