Onderwerp Re:spondylolisthesisMaandag 2 Mei 2011 
DoorAlice73
Beste Josée,

Bedankt voor je reactie, het is voor het gevoel fijn om te horen dat ik niet de enige ben. Ik bedoel, ik wens dit helemaal niemand toe uiteraard, maar je hebt het gevoel dat iemand je echt begrijpt. Aan de buitenkant zie je natuurlijk weinig (behalve regelmatige krachttermen als het weer eens vreselijk pijn doet) en het is lastig uit te leggen aan mensen wat je nu precies voelt. Ik merk aan mezelf dat ik het zelf ook erg moeilijk vind om te accepteren dat je je soms half invalide voelt, zeker omdat ik juist altijd hardstikke actief ben geweest. Veel sporten, tuintjes aanleggen, verhuizen, noem het maar op. Nu als ik het gras gemaaid heb moet ik al gaan zitten om bij te komen. Dat is heel moeilijk om te accepteren, het huishouden is ook drama eigenlijk. Ik zei voor de grap al tegen mijn man of het niet mogelijk is om een schoonmaakster vergoed te krijgen met deze aandoening.... Over de operatie, ik heb al van verschillende doktoren te horen gekregen dat ze niet kunnen/willen opereren omdat het een ingrijpende operatie is en er eigenlijk weinig kans is dat de pijn verdwijnt... Van de huisarts kan ik zwaardere pijnstiilers krijgen, maar dat is natuurlijk helemaal niet wat ik wil!