Onderwerp Re:spondylolisthesisZondag 24 April 2011 
DoorJosée h
Hallo Alice, 11 jr geleden ben ik geopereerd aan een spondylolisthesis L5-S1, heb jarenlang na de operatie nog veel pijn gehad, niet de pijn die ik voor de operatie had maar andere pijn, o.m pijn omdat de zenuwen en spieren te kort waren en niet meer verlengd konden worden, door hydrotherapie wekelijks (in het begin 3 x per week) en de aankoop van een tempurmatras ben ik jaar na jaar nog verbeterd.
Ik mag me nu gelukkig achten dat ik door deze dingen weinig of geen medicijnen meer moet nemen, ik moet mezelf nog altijd wel in acht nemen maar heb er mee leren leven. Er zijn dingen die ik niet meer kan doen , maar toch heb ik nog een overwinning behaald na 10 jaar niet meer gefietst te hebben kan ik dit nu weer met een electrische fiets, wel maar een 10 à 12 km maar voor mij is dit hemels.
Voor mijn operatie heb ik ook van alles geprobeerd, maar niets hielp, als de wervel te ver is afgegleden kan je de pijn op geen enkele manier weg krijgen, ook denk ik dat ze qua operatie op al die jaren wel veel geleerd hebben. Veel succes met het zoeken naar een oplossing.