Onderwerp updateZondag 2 Januari 2011 
DoorLiek69
Allereerst iedereen een gelukkig nieuwjaar en ik wens dat het iedereen een stuk beter gaat met zijn/haar wervelkolom dan vorig jaar.

Ik ben na de eerste spondylodese heel erg vermoeid geraakt,
maar dat is bijna genezen sinds ik naar een arts ben gegaan die wel een regulier arts is maar alternatief werkt.
Hij heeft een waslijst bloedonderzoeken gedaan,waar uit kwam dat ik een ernstig cortisol gebrek heb,één tiende van wat normaal is maar dat wist ik al omdat ik daar al eens eerder voor in het ziekenhuis ben beland.
Alleen doen die daar niks aan omdat mijn hypofyse en bijnieren toch wel iets blijken te werken
een gebrek hieraan maakt je doodmoe en gelukkig geeft mijn alternatieve dokter daar wel medicijne voor en ik knap daar zienderogen van op.

verder een
carnitine
vitamine D
B12
Magnesium gebrek

Ik slik en prik nu om de tekorten aan te vullen en ik moet zeggen dat het super gaat .
Ben bijna niet moe meer en dat was toch wel een heel groot probleem na mijn eerste spondy voor mij.
Zelf vermoed ik dat het door de donor zak bloed is gekomen die ik bij die operatie heb gehad,maar dat is toch moeilijk te achterhalen.

Voor mijn wervelkolomklachten ga ik naar een therapeut die manueel,fysio ,hapno en cranio sacraal doet,
vooral dat laatste doet mij goed,
ik heb weer het gevoel dat ik lekker in mijn lijf zit en het lijf van mij is,dat gevoel was ik na alle pijn en ongemak een beetje kwijtgeraakt.

Verder gaat het met mijn corsetje ook prima,de scootmobiel kan ik daarom laten staan.
De spierkracht is nog niet zo best,mijn motoriek is wel wat beter,maar dat kan ook allemaal door de medicijnen komen.

Het rare is dat ik sinds de supplementen van de nieuwe dokter bijna geen zenuwpijn meer heb,
wat volgens hem door de extra carnitine komt,
Mijn zwager heeft dstrofie en hij heeft eens een infuus met carnitine gehad ,dus misschien doet het wel iets tegen zenuwpijn ?
Misschien het proberen waard,maar dan wel in hoge dosis,ik slik 1980 mg per dag.wel veel maar kan geen kwaad volgens mijn dokter.

Oh ja hij heeft mij ook nog een fijn slaapdrankje gegeven wat ik elke dag mag slikken,
slhaf und nervensaft,het is te bestellen bij Duitse apotheken en mij helpt het goed.

Elke 3 maanden haal ik nog mijn nekprik bij de poli,wat ook goed helpt.
De dokter heeft aangeboden mijn nek te opereren,maar daar wacht ik zolang het goed gaat nog even mee.

Waar ik alleen helemaal gek van word is het rare gevoel in mijn ledematen,
ik heb het bij vragen gezet en als iemand weet wat het is en waar het vandaan komt ?

Nou ja,al met al gaat het best redelijk tot goed met mij,
van de 2de spondylodese in mijn onderrug heb ik helemaal geen last meer,
wel van die daar boven,maar wanneer ik mijn corset trouw draag dan valt dat ook allemaal reuze mee.

Al met al ben ik na 7 jaar ploeteren dus aardig tevreden,alleen die spierklachten zijn een crime....

Aan pijnstilling slik ik officieel 1x oxycontin 20mg
2x oxycontin 10 mg en 6 oxynorm 10 mg.
In de praktijk 1x 10 mg en dat doe ik dan eigenlijk alleen wanneer ik crazy van die spieren word.

Tot zover een update......dat het jullie ook allemaal goed mag gaan,
groetjes Angelique