Onderwerp hart onder de riemDinsdag 12 Oktober 2010 
DoorSjoerd volmer
Mijn naam is SJoerd Volmer en ik had al eerder een top.geopend maar wil toch even iets kwijt.
5 jaar geleden ben ik geopereerd aan een hernia ( endoscopisch) S1/L5.
Dit moest , want ik had al langer dan 2 jaar last en kon bijna niet meer mijn bed uit.
Na de operatie ging het 4 jaar goed...tot vorig jaar dus.
Toen kwam de pijn weer wat langzaam terug maar plotseling 12 weken geleden was het niet meer te harden
iedereen op dit forum helaas wel bekend!
Zwaar aan de Tramadol, diclodenac en paracetamol.
MRI scan laten maken en er blijkt nu dus veel littekenweefsel te zitten, ook 2 kleine nieuwe hernia's ook
is spondylatrose geconstateerd. kortom...een rommeltje en mijn neuroloog wil eigenlijk S1/L5 vastzetten.
Ik wil opereren zo lang mogelijk uitstellen !
Ik ben door de pijn heen naar de sportschool gegaan...iedere dag, en daar liggen heel wat tranen van me maar
na alle rugoefeningen en buikspieroefeningen kan ik zeggen dat het na ca. 9 weken iets beter werd.
De zeer scherpe pijnen zijn er af en de Tramadol gebruik ik niet meer.
Ook is de geconstateerde uitval van mijn voet een stuk minder.
De zenuw is uiteraard nog zeer geirriteerd, maar ik hoop dat het toch nog wat minder zal worden.
Ik heb wel een vervolgafspraak met een neuroloog en wil kijken of er met injecties nog iets te verbeteren valt.
Tot die tijd blijf ik oefenen, wandelen ( steeds beter) en werken zo goed en zo kwaad als het gaat....maar
nogmaals, het gaat beter dus wat ik wil zeggen is dat oefeningen, voor zover dat kan natuurlijk, bij mij
erg hebben geholpen en dat is fijn....en de pijn kan dus ook na langere tijd echt minder worden!!
Hopelijk hebben andere op dit forum ook deze ervaring.
Ik lees veel , ook op dit forum en heb bewondering voor ieder zijn verhaal en wens iedereen ook sterkte toe.
SJoerd