Onderwerp Re:Epiduroscopie..... best spannend!Zaterdag 25 September 2010 
DoorSofietje
Hoi Nel,

De epiduroscopie zit erop en is allemaal goed gegaan gelukkig. Het was op sommige momenten best heel pijnlijk (vooral als ze bij de zenuwen bezig zijn kan je af en toe even tegen het plafond schieten) maar achteraf is het ook weer snel voorbij dat uurtje.

Ze hebben veel littekenweefsel gezien en een flinke ontstoken L5 zenuwwortel. Op zich liep de contrast bij de zenuwwortels zelf goed door alleen normaal moet de contrast ook naar boven in het epidurale ruimte in lopen en dat deed het bij mij niet. Bij het gebied dat geopereerd is bleek het helemaal dicht te zitten met hard littekenweefsel en ze hebben er niet doorheen kunnen komen. Wel geprobeerd maar op de nafoto met contrast was nog steeds te zien dat de epidurale ruimte potdicht zit richting hoofd bij L5. Dit hebben ze nog nooit zo gezien of meegemaakt zei ze maar wat het verder betekend voor de toekomst weet ik niet want ik was te dromerig door alle medicijnen en heb er niet op doorgevraagd. Ze hebben medicijnen achter gelaten en nu is het afwachten wat het gaat doen. Pas over 3 maanden weten we of het iets gedaan heeft.

Nu gaat het op zich best redelijk en vind ik het niet tegenvallen. Heb de normale zenuwpijn en wel pijn in stuit. Zitten lukt wel maar met slapen is het lastig. Dat zal al snel wel beter zijn denk ik. Ben zelf blij dat het gedaan is en dat ze hebben kunnen zien wat er aan de hand is. Nu is het afwachten en kijken of de zenuw het beter zal gaan doen.

Groetjes,

Sofie