Onderwerp Weer terug van weggeweest.Zondag 7 Maart 2010 
DoorWeenie78
Hoi allemaal.

Hier ben ik dan weer eens een keer. Na lange tijd afwezig te zijn geweest wil ik weer even van me laten horen hoe het nu gaat. Ik zie veel oude bekende namen, maar ook aardig wat nieuwe, dus ik zal me even kort voorstellen en verder mijn verhaal doen van de afgelopen periode.

Ik ben Weetnie en ik heb eind 2005 een spondylodese operatie gehad (S1-L4) vanwege een afgegleden ruggenwervel waar de rest van mijn wervelkolom op rust. In feite is dus meer dan de helft van mijn wervelkolom gewoon naar voren geschoven. Al vrij snel na de operatie ging het de goede kant op. Na een gipskorset van 3 maanden en 1 maand rust ben ik langzaamaan weer begonnen met werken en nog geen half jaar later werkte ik 4 dagen per week. Lach

Welnu..dat werk ik nog steeds. Af en toe is het wel erg vermoeiend en afzien, maar ik probeer dit toch wel vol te houden zo. Soms is dat best zwaar en natuurlijk doe je wel eens dingen die je achteraf beter niet had kunnen doen, maar daar leer je van. Kwaad Hierbij is het accepteren van hoe je bent en wat je doet ook zeer belangrijk. Het is even moeilijk geweest, maar voor een deel heb ik alles leren accepteren en leren luisteren naar mijn lichaam. Dit maakt je leven in zijn geheel toch een stukje makkelijker voor jezelf, maar ook voor anderen.

Op mijn werk en in mijn vrije tijd loop ik veel. Voor mijn operatie was een wandelingetje van 5 minuten me al te veel, dan had ik een rustpauze nodig alvorens ik weer 5 minuten kon wandelen. (ik weet ook elk bankje te vinden als we gaan wandelen Knipoog ). Ik kreeg steeds last van een been en/of mijn heupen, echt zo’n zwaar vermoeid gevoel. Nu is dat wel anders en vraag ik mij wel eens af wanneer dat vermoeide gevoel nu zal komen, maar het blijft weg…gelukkig.

Natuurlijk heb ik er wel een paar beperkingen op na gehouden, maar ach…dat mag geen naam hebben. Dat je niet meer kan rennen/tillen bijvoorbeeld is vervelend, maar er zijn veel ergere dingen in het leven. Denk aan wat je nog wel kan en geniet ervan, toch? Altijd positief blijven.

Sorry dat ik zo’n lange tijd niets van me heb laten horen, maar wat er gezegd wordt is waar. Mensen met wie het goed gaat zie je weinig terug op het forum. Zelf heb ik in het begin altijd gedacht om bij te blijven, maar gaandeweg verwatert de handel en je hebt weinig tijd en/of zin. Toch is het wel eens goed voor mensen die geopereerd moeten worden of dat net zijn, ook wel eens een positieve ervaring te lezen. Ik zal toch weer proberen om het forum wat vaker te bezoeken en een beetje up-to-date te blijven.
Lach
Groetjes, weenie