Onderwerp Ik moet in het gips.Donderdag 8 Oktober 2009 
DoorBonzo
Ben vandaag bij dr. Dekker geweest in Zevenaar.
Ik stond eigenlijk op de wachtlijst voor een second opinion bij de St. Maartenskliniek, maar vanwege uitstekend werk van mijn zorgverzekering kon ik al binnen 1 week bij dr. Dekker terecht.

De diagnose van de dokter is helder. Er is geen sprake van Scheuermann zoals in de eerste diagnose in 2006 nog wel voorzichtig werd gesuggereerd. De wervels en tussenwervels zijn allen in tact met uitzondering van L6, ja je leest het goed (6 lumbale wervels). De onderrug vertoont een hyperlordose waardoor er in L6 een klein scheurtje zit, tevens is er sprake van Listhesis graad 1-2.
Door deze hyperlordose trekt mn bovenrug een klein beetje bol. Mijn pijnklachten bevinden zich in de middenrug en zouden door dit alles verklaard kunnen worden. Hoe we dit kunnen testen? Nou, ingipsen! Verrast
Ik krijg dus a.s. dinsdag een gipscorset voor mn onderrug waarbij dus de hyperlordose zoveel mogelijk wordt opgeheven en dit gedurende 3 weken, daarna gaan we evalueren...pffff.

Aan de ene kant zie ik er tegenop, maar ik ben wel blij dat we iets gaan proberen en ik hoop natuurlijk dat het resultaat heeft.

Groetjes.