Onderwerp Operatie Geslaagd.Maandag 14 September 2009 
DoorNel vink
hallo allemaal ,zoals julie weten ben ik vrijdag geopereerd in de SMK aan een decompresie door Dr. Pavlov.
Ales is goed gegaan en de pin on mijn been is weg,en van de Lyrica ben ik al af.
Ik heb wel veel pijn gehad maar at wordt elke dag minder.
er waren wel wat complicaties ,om te beginnen had ik een temp. van 35 graden zodat ze veel moeite hadden om een infuus te prikken ,twee dagen later is de naald verschoven zodat ik een hand kreeg als een olifant Knipoog zo dik.En ik had ook veel zuustof nodig.
Toen de infuusnaald het begaf toen ad ik dus geen morfine meer, en ik ad het nog niet in de gaten maar toen 4 uur later kreeg ik afkick verschijselen, vreselijk wat een onrust op de stoel in bed op de gang ik kon het nergens vinden en toen kreeg ik in de gaten dat ik morfine nodig had ,daar mag je natuurlijk niet zomaar mee stoppen en heb me toch een moeite voor moeten doen om er een te krijgen.
Soms vind ik de zorg echt slecht ik vroeg een keer wat voor de hoofdpijn en toen kreeg ik propranolol nou die heb ik zelf ook en ik slik die al elke dag! Ik zei nou die hoef ik niet ,en zulke dingen meer. Ze weten wat een med. ik gebruik en dan krig ik een recept mee waar wel 4 verschillende med. opstaan en een maagbeschermer en tramadol nou die hoef ik helemaal niet. maar a er waren ook goede dingen.
dr. Pavlov heeft meer gedaan dan hij van plan was ,maar k heb hem helemaal niet meer gezien ,Dr. spuit kwam wel vertellen dat alls nar wens gegaan was.
hij vroeg of hij mijn voeten mog zien ,en toen moest ik mijn tene bewegen en mijn bene ohoog doen en ik ded mijn been zover omhoog dat hij tegen zijn neus aan kwam Lach allemansen zei hi dit heb ik nog niet eerder gezien, ha ha ja ik zei ik heb een pijn meer in min been en u vroeg toch of hij omhoog kon?
Ik moest vandaag het Z-H bellen voor een afspraak over 6 weken toen zei ze hij it tot eind nov. vol, dus moet ik over 2 weken bellen en dan wordt het w s december! wel jammer want ik wil wel graag weten wat hij gedaan heb.
De wond is 15 cm. lang dus best pittg. ik kan goed staan en lopen ,zitten is moeilijker ivm de wond, dat was ik bed ook een ramp met die drain daar lig je bovenop.
Ik heb alls meegekregen werd al wakker toen ik van de ok afging en heb zefs meegkregen dat de beademingsbuis verwijded werd, ik lag daar te kermen van de pijn ,maar daar kreeg ik gelijk wat voot dat was daar fantastische verzorging.
Ik ben wel blij dat ik van de lyrica afben.
Plassen ging ook niet in bed dus ben ik gecateriseerd, weer een nieuwe ervarig had ik nog nooit meegemaakt.
Zondag moest ik voor het eerst de trap op en neer lopen ,zelfs zondag zijn e fysithorapeuten in diens.
Ze zeiden dat ik wel erg snel op de been was ,sneller als het ormale protocol maar dat komt w s van het sporten.
Ik moet 3 keer per dag een half uur liggen en afwisselen met lopen n staan en zitten. nou dit was een heel verhaal Groetjes allemaal Nel.