Onderwerp Het zit erop....Vrijdag 14 Augustus 2009 
DoorSofietje
Hoi Allemaal,

De operatie zit erop hoor (6 augustus). Vond het toch ook wel echt vies tegenvallen maar ben blij dat het achter de rug is (hahaha letterlijk dus). De operatie is ook erg noodzakelijk gebleken en alles zag er erger uit dan op de mri's zichtbaar is geweest. De tussenwervelschijf was echt aan gort en had totaal geen functie meer. Hij puilde veel erger uit en de zenuw stond strak gespannen erover heen wat ik begrepen heb. Deze heeft dus al die 2 jaar echt klem gezeten wat ze niet dachten. Ook zijn ze erachter gekomen dat het niveau extreem lax was en de wervels erg veel konden bewegen tov elkaar.

Wat ze zouden doen hebben ze nu gedaan en nu is het taak dat het mooi vast gaat groeien. De foto's zien er erg goed uit en over een maand mag ik op de 1e controle.

Wel is het niveau eronder ook vernauwd en was al gezien dat deze ook al versleten is maar ben te jong om dat nu mee vast te zetten maar de kans zit er wel in dat het nog een keer zou moeten. Ik moet er iig erg voorzichtig mee zijn in de toekomst.

@Liselotte jeetje wat heftig bij jou allemaal zeg. Kan me voorstellen dat het erg tegenvalt bij je. Het is niet niks wat ze bij je gedaan hebben. Ik ben de 6e geopereerd en mocht de 12e weer naar huis. Eigenlijk wilde ze dat ik nog langer bleef maar kan thuis ook liggen ipv daar ver weg van mijn familie. Ik heb alleen een beetje verkeerd advies gehad van de fysio daar en moest veel maar kort bewegen. Dat gaf mij alleen maar steeds meer pijn tot ik echt lag te kruipen. De arts vond het vreemd dat ik zoveel zenuwpijn had (rug voelde wel echt goed en was alleen de eerste 4 dagen pijnlijk) maar toen ik vertelde wat ik allemaal gedaan had moest ik van hem veeeeel meer rusten. Moest met de fysio paar trappen op en af ipv 1 trap om te oefenen. Dat mag helemaal niet. De zenuwpijn was erger dan voor de operatie met meer pijnstilling.

Nu merk ik vandaag voor het eerst na lange tijd dat de pijn aan het zakken is. Deze nacht nog wel extra pijnstiller gepakt maar nu na een redelijke nacht voelt het beter. Hopelijk blijft het nu de goede kant op gaan en kan ik langzaam de tramadol enzo af gaan bouwen.

Moest jij ook 24 uur op de intensive care blijven?

@froukje bedankt nog voor je wensen!! Ben weer lekker thuis en alles is goed gegaan Lach

Groetjes,

Sofie