Onderwerp Update van SofieVrijdag 8 Mei 2009 
DoorSofietje
Hoi Allemaal,

Na een hele lange weg is er nu eindelijk duidelijkheid en kan er iets aan gedaan worden. Via de pijnpoli veel verschillende blokkades gehad maar heeft allemaal niet mogen baten Teleurgesteld, bedroefd . Als laatste is er ook een discografie gedaan en blijkt dat 1 van de 3 versleten tussenwervelschijven stuk te zijn en te lekken.

Met deze gegevens terug gegaan naar UZ in Gent bij Dr. Poffyn. Deze zei meteen al dat het nu wel lang geduurd heeft met mij en dat het nu echt wel tijd was om in te grijpen. Hij heeft 3 opties voor mij maar eerst moet er een mri gemaakt worden omdat de vorige bijna een jaar geleden is gemaakt. De eerste mogelijkheid is, als de uitpuiling die er zit (tussen L4 en L5) heel veel groter is geworden, de hernia verwijderen (meest simpelste oplossing en hoopt hij op maar ziet er niet echt naar uit dat dit zo zal zijn). De tweede mogelijkheid is, als de hernia iets kleiner geworden zou zijn, L4 en L5 via de buik aan de voorzijde vast gaan zetten om de druk van tussenwervelschijf af te halen. En als laatste is, als de uitpuiling iets groter is of hetzelfde is gebleven, dat de wervels L4 en L5 via de achterkant vast gezet gaat worden om de druk bij de achterkant er vanaf te halen (dat zou de zwaarste oplossing dan zijn of meest risico omdat er dan bij de zenuwen geopereerd moet worden).

Waarom de mri is dus om te kijken hoe de uitpuiling die er toen zat nu eruit ziet en of deze veranderd is of niet. Hij vertelde ook dat door de discografie soms het probleem erger geworden kon zijn en dat moest hij dus op mri ook zien.

Er gaat dus sowieso nu geopereerd worden alleen wat is dan nog even de vraag. 17 juni krijg ik de mri en heb ik meteen een gesprek met de orthopeed om dit te bespreken.

Zou er dan misschien toch een eind komen aan alle pijn en beperking? Of misschien verbetering want zoals het nu gaat kan ik niet door blijven gaan.

Ben inmiddels ook 80 tot 100% arbeidsongeschikt verklaard bij de uwv. Ik heb gelukkig geen ontslag gekregen bij werkgever maar mijn contract is slapend gezet. Ik werk nog wel enige uurtjes op kantoor wat ik ook mag blijven doen en wil proberen om vol te blijven houden. Word wel als het goed is over een tijd weer herkeurd en hopelijk ben ik dan geopereerd en aan het herstellen zodat ik weer zou kunnen werken. Verplegen mag ik helaas alleen niet meer doen dus wat het wel word moeten we nog goed gaan bekijken.

Weet wel dat opereren niet altijd een uitkomst bied maar niks doen schiet ik ook niks meer mee op!

Lucht wel op na zo'n lange tijd ermee bezig te zijn moet ik zeggen.

Groetjes,

Sofie