Onderwerp Eindelijk is het dan zoverVrijdag 6 Maart 2009 
DoorAndreJanssen
Na ruim 1 jaar op de wachtlijst te hebben gestaan is het dan zover, 25 maart mag ik me om 7 uur melden in het UMC en dan zal ik om 8.00 worden geopereerd aan mijn kyfoscoliose, helaas geen correctie meer mogelijk, maar dr Oner gaat de boel stabiliseren om erger te voorkomen. Vandaag de preoperatieve gesprekken en screenings gehad in het ziekenhuis. (Verpleegkundige afdeling, narcotiseur, en de verder zaken als bloedprikken, hartfilmpje e.d.) Omdat ik al heel erg veel longproblemen heb (wordt ook al 2 jaar 's nachts beademd) zal ik na de operatie een paar dagen op de IC verblijven en daarna nog 2 a 3 weken op de verpleegafdeling. Heel erg spannend allemaal, maar ik ben gelukkig niet bang of zenuwachtig. Er zijn eigenlijk maar 2 zorgen die ik heb, de eerste of mijn kersverse echtgenote de spanning allemaal goed aan zal kunnen, en de zorg of de operatie goed zal gaan, en dan vooral het risico van een dwarsleasie die je toch kunt overhouden aan een dergelijke operatie. Maar ik heb begrepen dat ze tegenwoordig een goede ruggenmerg bewaking toepassen dus misschien maak ik me wel zorgen om niets. Mocht er iemand nog tips hebben of hun ervaring met me willen delen, ik hou me van harte aanbevolen.flippie

Privébericht