Onderwerp Lang geleden....DiscitisZondag 28 December 2008 
DoorJeetje
Ook ik ben een tijd niet meer op het forum geweest. Mijn rugmaatjes op Hyves zijn op de hoogte maar bedacht me ineens dat ik mijn 'rugcollega's' nog niet had geschreven. Inmiddels op 25 nov een ventrale (via buik) spondy gehad die niet geheel goed verlopen is. ivm het ontstekingsgebied. Het wondgebied is uitgekrabt en gevuld met botsplinters uit mijn heup.Er is een kweek uit het wondgebied genomen en volgens de microbioloog is het beestje 'verstopt' door een jaar antibioticagebruik. Men gaat er vanuit dat de bacterie er nog wel zit. Een kooitje kon niet geplaatst worden omdat het ontstekingsgebied dit zou kunnen afstoten. Vond de operatie vrij zwaar, werd pas na 8 uur wakker. (in een schelp, wat een ondingen!) Nu ook weer vollop antibiotica per infuus. Na 10 dagen naar huis om vervolgens 11 dagen bij te tanken tot de volgende operatie. De wervels zitten nog niet vast, er is alleen gepoogd om botgroei te stimuleren. (wat bij mij een probleem is) De tweede operatie zou dorsaal plaatsvinden (via de rug) en weer met bot uit andere heup. In gipsbroek naar huis met 24 p/dag bedrust. Toen ik 2 1/2 dag thuis was, kreeg ik op 2 uur(!) tijd een joekel van een trombosebeen (hoog diep veneus) dus acuut met ambu terug naar het ZH. Waar bleek dmv echo dat de tromus 12 cm groot was. (later bleek ik enorm veel geluk te hebben gehad volgens de bespreking van de artsen, door de manipulatie van de grote lichaamsaders zijn deze klonters gaan aanmaken. Als deze naar mijn longen waren geschoten ipv naar mijn been, had ik het niet meer kunnen navertellen). Weer 6 dagen ZH en met goed ingestelde bloedverdunners terug naar huis met de welbekende gipsbroek (mijn 21ste) Verrast Nu liggen tot 5 januari, dan weer opname en moeten de longarts en internist 'groen licht' geven voor volgende operatie. Protocol is nl pas 6 maanden na trombose opereren. Maar na anderhalf jaar nog 6 maanden te moeten liggen??? Ook de artsen zagen wel dat ik een beetje aan het eind van mijn kunnen ben. Bij 'groen licht' een week de bloedverdunners afbouwen (50% kans op nieuwe trombose) dus blijf ik in het ZH, en als ook de controlefoto goed bevonden wordt, word ik weer geopereerd. En krijg dan tevens een hekwerk in mijn rug. Allemaal erg spannend, gezien de bijkomende risico's van de trombose en opvlamming van de ontsteking. Ben na de tromose (eindelijk) ingestort. Klim er nu weer een beetje uit, maar ben toch wat angstiger dan normaal. Omdat het bij mij nou nooit eens goed kan gaan. Maar! Ik ga ervanuit dat alles goed gaat en ik verticaal het ZH kan verlaten! Het zal weer een hele tijd duren voor er een 'update' komt, maar mijn rugmaatjes van Hyves willen misschien wel een berichtje plaatsten hoe alles gegaan is na 5 jan.
Voor nu wens ik ieder een knallend uiteinde, maar bovenal een liefdevol, GEZOND 2009!
Groetjes, Jacq