Onderwerp Re:Veel weerstand tegen verplicht lidmaatschapMaandag 20 Oktober 2008 
DoorTrudy
Uiteindelijk zou deze regel plus het aanstellen van een moderator moeten voorkomen om herrie te krijgen op een forum als dit.
Als moderator van een ander chronisch pijnforum maar dan voor elk wat wils en niet alleen voor rugpatienten kan ik vertellen dat dat vaker gebeurt.

Misschien is het volgende de oplossing om het forum open te kunnen houden voor iedereen?
Mijn taak als moderator is om een gesprek te leiden en in te grijpen door een bepaald onderwerp dicht te gooien als de boel uit de hand loopt en een straf of uitsluiting(ip adres blokkeren!!) te geven aan degene die dit veroorzaakt en niet zoals hier gebeurd is het komplete forum maar dicht te gooien en zo ook anderen te straffen voor wat misschien 1 of twee mensen veroorzaakt hebben.
Zowiezo lukt dat niet of heel moeilijk met maar 1 moderator!!(dus probeer aan meerdere moderatoren te komen)
Meer kijk op de dingen en onderling overleg is heel belangrijk
En wat ik zelf heel belangrijk vind is de aanwezigheid van die moderator op dat forum,zorg voor zichtbaarheid!
Ook het terug kunnen vallen op zo'n moderator is heel belangrijk.
Ik geef toe dat het geen makkelijke taak is om als er herrie is de mensen in het gareel te houden en je daarbij als "scheidsrechter "onpartijdig op te stellen.
Ook ben ik verplicht (regels op het forum waar ik modereer) om alles te lezen zodat ik op de hoogte ben van wat er speelt en misschien advies kan geven aan mensen die zoeken naar iets bepaalds(een website met bv uitleg over een bepaalde aandoening)maar ook om te kijken of er geen beledigende of zelfs maar verkapte beledigingen in staan,die worden direkt verwijderd.
Kortom ik als moderator heb een behoorlijke taak want hier blijft het echt niet bij want ook in het administratieve gedeelte,het gedeelte achter dit forum om het draaiende te houden zijn nog genoeg dingen te doen.

In ieder geval hoop ik dat dit een open voor iedereen bereikbaar forum zal blijven!
Groetjes Trudy