Onderwerp Veel weerstand tegen verplicht lidmaatschapMaandag 20 Oktober 2008 
DoorSkye
Hallo

Vorige week heb ik onder de kop 'Vragen en ervaringen' twee stukjes geplaatst over het verplicht lidmaatschap m.i.v. 1 januari 2009.

Er zijn inmiddels al ruim 20 reacties op gekomen en daaruit blijkt dat er een grote weerstand is onder de trouwe bezoekers van het forum.

Zelf ben ik, nadat ik regelmatig met eigen vragen en ervaringen het forum had bezocht, lid geworden. Nu is dat voor mij geen enkel probleem, maar er zijn ook mensen die vanwege hun rugproblemen weinig inkomsten meer hebben, maar niet zelden juist heel hoge medische kosten hebben! Dan kan het te veel zijn om een lidmaatschap aan te gaan!

Verder zijn er ook legio bezoekers afkomstig uit Belgie of soms zelfs uit Israel. Zij geven aan dat een lidmaatschap voor hen straks onmogelijk zal zijn.

Kortom... door deze invoer van het verplicht lidmaatschap wordt de drempel om het forum te bezoeken aanzienlijk verhoogd! Dat vind ik een kwalijke ontwikkeling!!!

Een website/kennisbron/platform kan alleen bestaan bij de gratie van de mensen die naar zo'n platform toe (kunnen) komen!

Het kan ook alleen maar groeien, wanneer mensen hier een actieve bijdrage aan willen (kunnen) leveren!

De toegang tot zo'n platform moet daarvoor wel heel laagdrnpelig gehouden worden!

Om toch inkomen voor de verenigong te genereren, zouden er voor de leden extra privileges kunnen creeeren! Bijvoorbeeld inloopspreekuren, lezingen, artikelen, voordeel bij aankoop van boeken! Ook zouden de inkomsten uit advertenties kunnen worden uitgebreid!

Wanneer er voorwaarden worden gesteld aan deelname aan deze communitie, dan loopt de vereniging en het forum risico voor het voortbestaan!!!

Ik hoop namens vele trouwe bezoekers, ook vanuit buitenland, dat u uw beslissing in heroverweging wilt nemen?!

Skye en een communicatiewetenschapper.