Onderwerp Re:UWV WIA herbeoordelingDinsdag 10 Januari 2017 
DoorA van den heuvel
Hoi Nieq , maak ongeveer hetzelfde mee .Was ook 80-100% arbeidsongeschikt nu volgens het UWV nog maar 35%.Ben bij mijn vorige werkgever ontslagen omdat ik meer ziek was dan aanwezig ondanks aangepast zittend werk.Kan ook slecht zitten en staan.Mij wilde ze achter de lopende band plaatsen.Loop bij pijnpoli met matig resultaat , gebruik morfine-pleisters en diclo en paracetamol.Heb een rechtzaak tegen het UWV verloren , ben nu bezig om in hoger beroep te gaan.
Zorg dat je artsen hebt die duidelijk op medische gegevens kunnen aangeven dat je niet in staat bent om te werken.Het is ontzettend moeilijk om gelijk te krijgen.Bij de rechtbank gaan ze ervan uit dat er kundige mensen bij het uwv werken ,daarom worden ze bijna altijd in het gelijk gesteld.Je kan ook hulp krijgen via het juridisch loket met het invullen van formulieren , doe dat.vraag bij alles wat je in moet vullen HULP.Ga nooit alleen naar het UWV ,neem altijd iemand mee , liefst iemand die tegengas voor jou kan geven.Ik wist dat niet en heb nu nog meer ellende daardoor.Veel succes