Onderwerp versleten tussenwervelschijven +hernia+si-gewriDinsdag 10 Januari 2017 
DoorA van den heuvel
Hallo , ik wil graag advies en jullie ervaringen over artsen.Ben 43 jaar , heb al ruim 10 jaar lage rugklachten.Inmiddels is vastgesteld dat mijn tussenwervelschijven versleten zijn ,er op -L4L5 en L5-S1 links een paramediane hernia zit.Tevens heb ik veel last van mijn SI-Gewrichten , vooral rechts , moeten regelmatig weer op goede plek gezet worden.Regelmatig veel pijn in rechteronderbeen.
Ben bij diverse artsen geweest: neurologen,orthopeden. Loop onder behandeling op de pijnpoli ,kreeg in het begin injecties in mijn si-gewrichten , met redelijk resultaat.Helaas mag dit niet meer omdat er geen onderzoek naar gedaan is.. Er is al diverse malen een Block gezet , zonder enig resultaat.Gebruik 10mg morfine pleisters , 1 per week , daarnaast diclofenac en paracetamol.Daarnaast krijg ik regelmatig therapie in de vorm van massage , accupunctuur , cupping.Alle oefeningen van de fysio zijn mij inmiddels ook bekend.
Blijf ondanks al deze medicijnen en behandlingen veel pijn houden.Wordt erg belemmerd in mijn dagelijkse bezigheden ,zitten is maar kort vol te houden.Lopen is ook niet prettig.Weet niet zo goed meer wat ik nog meer kan doen , heb een verwijzing bij mijn huisarts gehaald voor orthopeed in de hoop dat ze nu misschien wel iets voor me kunnen doen.De arts waar ik naar toe wilde ( dr v Flier in de Haaglanden) is helaas gestopt.Heeft iemand goede ervaringen bij andere artsen?laat het me alstublieft weten.Hartelijk dank