Onderwerp UWV - Re-integratie - sollicitatieplichtWoensdag 28 December 2016 
DoorWilco
De nacht van 2 op 3 september 2014….ik herinner het me nog als de dag van gisteren.
Een zware migraine aanval gehad met uren achtereen overgeven. De ochtend erna werd ik wakker met lage rugpijn en dit is tot op de dag van vandaag niet meer over gegaan.
Foto en MRI laten een lichte slijtage zien aan een facetgewricht, niets noemenswaardig volgens de doctoren. Het probleem zou met extreem verhoogde spierspanning te maken hebben. In de daarop volgende maanden van alles geprobeerd. Fysiotherapie, manuele therapie, Origene therapie, Chiropractor, steunzolen, spierversterkende training onder toezicht van een fysiotherapeut gedurende 5 maanden. Helaas dit alles zonder resultaat.
Vanuit de WW in de ziektewet beland. Na een aantal maanden ziektewet is er in overleg een re-integratie traject gestart door het UWV. Er is mij goede begeleiding belooft, rustig opbouwen van uren. Zojuist de 1e jaars ziektewet beoordeling gehad en ik mag geen gebruik meer maken van de 2e jaar ziektewet en ben terug de WW in gezet met de daarbij behorende sollicitatieplicht.
Momenteel ben ik onder behandeling bij de huisarts om de juiste combinatie medicijnen te vinden waardoor de pijn wat afneemt en het draaglijk wordt. Dit kost tijd plus ik ervaar nare bijwerkingen van sommige medicijnen.
Het re-integratie traject loopt nog maar is totaal niet wat ik er van had verwacht. Geen persoonlijke aandacht en begrip voor mijn situatie. Het enige dat telt is dat er wekelijks een sollicitatiebrief de deur uit gaat. Ik krijg vacatures doorgestuurd voor banen van 40 uur p/week. Dit alles brengt veel spanning met zich mee, ik voel me enorm onder druk gezet. Ik wil heel graag weer aan het werk maar dan moet het ook gaan. Ik loop tot op de dag van vandaag nog elke dag met veel pijn. De continue druk van het moeten solliciteren bezorgt me naast de rugpijn ook veel hoofdpijn en dit alles komt mijn herstel niet ten goede.
Het re-integratie bureau is op de hoogte van mijn situatie maar daar wordt naar mijn idee geen gehoor aan gegeven. Ik zou heel graag wat advies ontvangen hoe hier mee om te gaan. Er zijn vast mensen die hetzelfde meemaken. Alvast bedankt voor de reacties!