Onderwerp Ervaringen thoracale herniaDinsdag 17 Mei 2016 
DoorJani70
Hallo allemaal,
Ik ben een actieve vrouw van 46 en ik ben mijn hele leven al bekend met rugklachten (pijn) als gevolg van een discitis in mijn kindertijd. Ik heb terugkerende fasen van radiculaire pijn uitstralend vanuit de onderrug. Er is sprake van slijtage in mijn nek en lendewervels. Maar tussen die fasen door ben ik in staat een zeer actief leven te leiden. Sporten doe ik graag en het helpt me om mijn rug sterk te houden. Echter al een jaar lang heb ik pijn tussen mijn schouderbladen en ribben. Ook heb ik last van erge onverklaarbare jeuk op dezelfde plek. Soms was de pijn ondragelijk, soms ging het weer een tijdje goed. Maar terugkijkend gaat het al met al steeds slechter. Sinds een week ben ik echt gevloerd, ik heb veel pijn in mijn bovenrug en ook bij de stoelgang. Mijn huisarts denkt aan een hernia van de borstwervels. Ik sta op de wachtlijst voor een afspraak met de neuroloog. Wie herkent mijn klachten? Kan het zijn dat een borstwervelhernia ook spontaan geneest door rust? Het leek mijn huisarts niet waarschijnlijk omdat ik er al een jaar mee loop. Wat is rust? Ik probeer nu liggen/ lopen/ zitten af te wisselen en te wandelen. Sporten doe ik maar even niet. Ik vind het lastig een evenwicht te vinden in activiteit en rust. Ook merk ik dat er geen peil op te trekken valt wanneer de pijn wordt geprovoceerd. Het ene moment kan ik een stukje wandelen, het andere moment doet zelfs liggen pijn. En wie herkent het toiletprobleem? En hoe kan ik daar mee omgaan?