Onderwerp Re:Vraag ervaringen St. Maartens kliniek en klinieWoensdag 30 Maart 2016 
DoorCorine Swinkels
Hallo Anke,
Ja klopt, eind mei 2014 ben ik in Belgie geopereerd, in Sint Nikolaas door dr van der Planken. Ik heb een zogenaamde PLIF operatie gehad. Verwijderen hernia en tussenwervelschijf, plaatsen van twee soort blokjes tussen de wervels en twee wervels vastgezet. Ook had hij nog vier zenuwen in dat gebied vrijgelegd.
Het was best een pittige operatie en hij had tijdens de ingreep mijn ruggenmerg geraakt, waardoor ik hersenvocht lekte. Dat had hij meteen gehecht en ik moest een extra dag plat liggen.
Best een groot operatiewond. Later heb ik gezien dat ze deze operatie ook ergens in Belgie dien, met vier kleine sneetjes ..scheelt wel in het herstel denk ik.
Hoe gaat het nu....het gaat. Ik heb zeker wat gewonnen met de operatie. Ik heb geen zenuwscheuten meer bij het niezen of hoesten of onverwachte beweging. De pijn is wat draaglijker geworden. Ik kan iets langer zitten. Maar..stiekem had ik toch verwacht wat minder pijn en minder beperkt te zijn. Ik moet nog steeds erg alle houdingen afwisselen en overdag liggen, meer als dat ik gehoopt had.
Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel. Je mag me altijd mailen en als je een keer wilt bellen hoor ik het graag.
Hoe gaat het met jou?
Groetjes, corine