Onderwerp Behandeling si gewr niet meer vergoed! Wat nu?Woensdag 20 Januari 2016 
DoorMamasandra
Hallo allemaal.ik ben onder behandeling bij Dr Hes in Antwerpen, discusprothese in 2005, spondylodese in 2007. (L5/s1) al jaren heb ik ook klachten aan mijn si gewricht, er zijn periodes dat het goed gaat, maar ook periodes dat ik veel klachten heb. Nu heeft Dr Hes een botscan laten maken en daarop is een flinke ontsteking van mijn si- gewricht te zien. Hij adviseerd een infiltratie en denervatie in mijn si. Maar...dit wordt dus niet meer vergoed! Mijn aanvraag hoervoor bij mijn zorgverzekeraar is ook afgewezen.
Ik heb weer contact opgenomen met Dr Hes en hij wil toch graag dat ik deze behandeling laat uitvoeren, zodat hij zeker weet alles geprobeerd te hebben, alvorens tot weer een operatie over te gaan.
Maar wat nu? Is er nog een weg die ik kan bewandelen?
En hoe zit dat eigenlijk met het wetenschappelijk onderzoek? Mij werd verteld door mijn zorgverzekaraar dat bij deze behandeling niet wetenschappelijk is bewezen dat het helpt en dat het op de langere termijn schade kan aanbrengen. Dan twijfel ik weer, moet ik zoveel geld gaan uitgeven met deze wetenschap?
Ik weet nu even niet meer wat ik moet doen. Heeft iemand in een soortgelijke situatie gezeten?
Groetjes van Sandra