Onderwerp Re:Verwijderen van littekenweefselWoensdag 23 September 2015 
DoorArianne van der Vaart
Hallo Willibil, zenuwpijn na rugoperaties is lastig diagnosticeren en nog moeilijker te behandelen. Als al het littekenweefsel optisch weg is en de zenuwen vrij lopen is het steeds weer de vraag waarom de zenuwen zoveel pijnprikkels blijven genereren. Je hebt al veel geprobeerd, hoe lang was de proefplaatsing van de neurostimulator? En wat voor type had je? Want lokale blokkades leveren vaak alleen kortdurend iets op, als het al lukt om de zenuw goed te benaderen. een geïmplanteerde morfinepomp is een optie, de morfine afgifte is dan laag en ter plaatse. Naast deze technische oplossingen denk ik dat je, net zoals ik, het pad van acceptatie opgewandeld bent. Beweging en rust spelen daar een belangrijke rol in. Mij ondersteunen acupunctuur, bepaalde vormen van massage, warmte van een sauna, kortom alles wat bijdraagt aan ontspanning van lijn lichaam én zeker ook van mijn geest om het iedere dag weer aan te kunnen. Misschien zijn er anderen die nog gerichter ervaring hebben op het verwijderen van littekenweefsel? Mijn ervaring is dat iedere ingreep weer nieuwe verstoringen brengt. Heel veel succes!