Onderwerp Verwijderen van littekenweefselMaandag 14 September 2015 
DoorWillibil
Hoi zijn er mensen die hier ervaring mee hebben zo ja met welke behandeling en zijnde pijn/klachten hier door minder geworden?
Ik ben een oude bekende van dit forum.Jaren geleden ben ik dankzij een forumlid naar België gegaan waar ik na een mislukte spondylodese operatie opnieuw ben geopereerd. De operatie is goed gegaan ,herstel ging heel goed,tot 7 maanden erna de pijn weer terugkwam,materiaal werd verwijderd maar het mocht niet baten.niets meer aan te doen en ermee leren leven.
Dat heb ik de afgelopen jaren dan ook geprobeerd,verschillende pijn behandelingen en revalidatie programma's ondergaan.Erg veel morfine gebruik en lyrica tegen zenuwpijn
een epiduroscopy gehad waar men littekenweefsel heeft kunnen weghalen. Proef neurostimulater gehad maar geen baat ervan, erna nog een epiduroscopy gehad met veel na pijn maar uiteindelijk heeft deze mij wel geholpen.
Maar helaas is de pijn weer steeds vaker en heftiger terug. In November een blokkade gehad maar na 5X proberen is de arts gestopt omdat hij er niet goed bij kon komen. Inmiddels ben k wel bijna morfine vrij en is de lyrica gehalveerd.
De pijnklachten worden niet erger omdat het morfine gebruik stukken minder is dat zegt de arts van de pijnpoli,misschien omdat ik nu meer doe? ik weet het echt niet! Ook al is dat wel het geval morfine zal ik nooit meer zoveel gaan gebruiken!zover de achtergrond van mijn ervaringen met pijnklachten door littekenweefsel.Graag zou ik in contact willen komen met andere mensen die soortgelijke ervaringen hebben meegemaakt en eventueel andere behandelingen hebben gehad om littekenweefsel te kunnen verwijderen.Hoe gaan jullie om met pijn zonder of weinig pijn medicatie e.d.,allen ervaringen,vragen hierover zijn welkom.

Groetjes Willibil