Onderwerp Re:Ervaringen gevraagd SJC,Spine&JointCentre R'damDinsdag 8 September 2015 
DoorArianne van der Vaart
Ik ben blij dat je het vraagt, ik ben er in 2013 geweest. Het instituut doet vooral eigen onderzoek naar de buikspieren, kijkt niet naar meegebrachte medische gegevens en geeft IEDERE cliënt het predicaat gezonde rug. Volgens de nieuwste inzichten mag de rug vervolgens zwaar belast worden, ook mijn onderrug vol materiaal, bijv bukken en tillen, al mijn rugscholing (ik ben 52) was ouderwets... Het gevolg: een fractuur boven mijn spondylodese en een uitbreiding van mijn spondylodese vorig jaar. Ik geloof zeker dat het traject voor de gezonde rug prima kan werken, maar ik heb een hoge prijs betaald voor wat werd gepresenteerd als een laatste redmiddel. Marketing speelt een grote rol, een aardig artikel in een krant en een mooie website en ik kreeg ook weer hoop. Achteraf las ik in een artikel: Van Wingerden "met een hernia moet je niet bij mij wezen", ik denk nu met de rest van de serieuze rugaandoeningen ook niet. Ik wens je heel veel succes met het vinden van een revalidatietraject wat wél past bij jouw situatie!