Onderwerp hernia met neurostimulatorZondag 5 Juli 2015 
DoorSandra vO
Hoi allemaal,
ik zal in het kort mijn verhaal vertellen. Op mijn 15e bleek ik 2 hernia's (L4-5 en L5-S1) te hebben, toen ik 16 was hebben ze er 1 geopereerd (1997) en de andere laten zitten omdat ik zo jong was. In de zomer van 2010 is de andere hernia geopereerd. Na deze operatie ben ik 6 weken pijnvrij geweest, daarna sluimerde de pijn er weer langzaam totdat het onhoudbaar werd. Ik heb veel pijn in mijn rug, linker been tot in mijn voet met krachtverlies en pijn in mijn rechterbeen tot aan mijn knie. Ik loop sinds bijna 2 jaar bij de pijnpoli waar we al verschillende medicatie hebben geprobeerd maar niets helpt. Ik heb in maart 2014 een rhizotomie gehad wat niet heeft geholpen. In juni 2014 heb ik een epidurale injectie gehad. Heeft ook niks geholpen maar heeft de klachten nog wat verergerd. Sinds april 2015 heb ik een neurostimulator van medtronic in combinatie met butrans pleister en paracetamol/tramadol. De neurostimulator helpt een klein beetje maar ik blijf veel pijn houden. Kan momenteel niet werken omdat ik niet lang kan zitten en fietsen. Autorijden gaat ook niet. De nachten zijn heel kort door de kramp die ik krijg in mijn onderrug.

Heeft iemand hier ervaring mee of nog ideeën voor behandelingen wat zou kunnen werken? De pijnpoli en de neuroloog zeggen dat ik hiermee moet leren leven. Maar ik ben nog jong en als werkende moeder van twee kinderen is dat vrij zwaar.

groetjes Sandra