Onderwerp Rugpijn, waar komt het vandaan?Maandag 11 Mei 2015 
DoorMissY
Hallo lotgenoten,

Ik wil met jullie mijn verhaal delen.
Sinds 7 april zit ik thuis met serieuze rugpijn wat inmiddels uitgebreid is van alleen de onderrug naar mijn gehele rug en nek.
Hiervoor ben ik bij de huisarts geweest en deze heeft me doorverwezen naar de fysio en rustig aan doen.
Aangezien ik in de zorg werk is rustig aan doen op het werk nogal lastig en heb me dus ziekgemeld. Na 1 week kon ik terrecht bij de fysiotherapie. Zij heeft me onderzocht en zag al vrij vlug dat ik een instabiele ruggewervel heb. Mijn spieren rondom de wervel hebben geen kracht en geen controle over mijn wervelkolom. In eerste instantie leek het voornamelijk om mijn onderrug te gaan maar na 6 behandelingen, veel losmaken dmv kraken en masseren en wat dan na een paar uur weer terug vast schoot is de fysiotherapeut tot de conclusie gekomen dat het niet alleen mijn onderrug is die zwak is, maar eigenlijk mijn gehele wervelkolom, vanaf mijn nek tot mijn billen zeg maar. Na deze conclusie wist mijn fysiotherapeut niet goed wat te doen, of fitness fysio zeer intensief om mijn spieren te trainen of terug naar de huisarts voor verder onderzoek. Ik heb hierbij het heft in eigen hand genomen en ben terug gegaan naar de huisarts. Deze heeft me doorverwezen naar de orthopeed om de oorzaak te achterhalen rondom mijn rugpijn.
Mijn bedrijfsarts wil me zo snel mogelijk weer aan het werk hebben, maar ik vind het lastig omdat ik niet echt weet wat ik kan betekenen voor mijn werk aangezien ik totaal geen zorg kan en ook qua huishoudelijke activiteiten niet goed vooruit kan.( ik werk op een lokatie met kleinschalig wonen met demente ouderen )
Mijn afdeling en mijn leidinggevende en eigenlijk iedereen op de werkvloer ziet me liever gisteren beginnen dan vandaag en hebben ook hele hoge verwachtingen van mij. Maar ik geef ze geen ongelijk, ik ben nog jong en ze hebben nooit iets gemerkt aan mij omdat ik nooit geklaagd heb. Maarja hoe maak ik duidelijk dat ik echt nog niet veel kan doen?
Vind het erg lastig, en ik kan ook 'pas' 28 mei bij de orthopeed terrecht.