Onderwerp Re:Rugpijn en geen diagnoseDonderdag 5 Maart 2015 
DoorAnsv
Hoewel ik een kortere rughistorie heb, herken ik hier wel veel in.
Twee jaar terug acute rugpijn. In september 2013 geopereerd, correctie lichte scoliose, spondylodese l3-l4-l5 (de boel was flink ingezakt en daarom ook opgekrikt zoals de arts zei). Daarna na revalidatie een geweldige tijd gehad. Helaas na 9 maanden midden in de nacht niet meer kunnen bewegen, niet meer naar de wc kunnen voor ontlasting, problemen met het plassen. Er is een nieuwe scan gemaakt waarop kleine dingetjes te zien waren, volgens de neurochirurg (lichte hernia l2-l3, facetosteoartritis L5-s1). Dit kon echter niet de oorzaak van de problemen zijn. Ik ben toen doorverwezen naar een uroloog en de pijnpoli. Ik kreeg uiteindelijk de diagnose Failed Back Surgery Syndroom en partieel cauda equina. Ik heb op advies van de uroloog een second opinion aangevraagd. Deze arts heeft een nieuwe mri laten maken. Hij heeft deze uitgebreid besproken met mij. Door het opkrikken en corrigeren van de scoliose is de zenuw superstrak komen te staan en bij elke beweging die ik maak, schuurt hij ergens tegen aan. Helaas niet te behandelen. Nu pijnpoli en verdere behandeling door uroloog. De fysio geeft mij alleen oefeningen om de conditie op peil te houden en te zorgen dat ik goed blijf bewegen. Hij durft het niet aan om de rug zelf te behandelen, hij is bang dat de pijn dan nog erger wordt.
Ik zou als ik jou was, informeren voor een second opinion. En naar je lichaam blijven luisteren. Als je geen goed gevoel aan de fysio overhoudt, dit bespreken met hem/haar.
Veel sterkte.

Ans