Onderwerp Rugpijn en geen diagnoseDinsdag 3 Maart 2015 
DoorPh
Ik ben al wel wat gewend qua rug klachten , met tussen poses loop ik al 15 jaar met rugklachten. Heb 2 hernia's gehad waarvan 1 geopereerd l5 in 2000 in 2004 een spondolodese op l4 l5 en l5 S1 door d'r dekker in Zevenaar. Na een pittige revalidatie was ik eindelijk af van mijn (instabiele) rug pijn en uitstralings pijn in benen (zwaar en doof gevoel). Met tussen poses als ik te veel van mijn lichaam vroeg speelde de rugklachten wel weer op maar verdwenen ook weer als ik het weer even wat rustiger aan deed. Helaas is het dit keer anders....... Had 3 weken geleden veel last/pijn in mijn rug en toen ik de volgende dag wakker werd kreeg ik pijn scheuten in mijn rug toen ik op wilde staan. Ben opgehaald met een ambulance en ben naar het ziekenhuis gebracht. Daar kreeg ik pijn bestrijding (morfine) en was er een vermoeden dat er een zenuw bekneld zat in mijn rug dit omdat ik geen aandrang meer had om te plassen. Een hele dag heb ik niet kunnen plassen en werd ik gekathetiriseerd als er meer dan 500 nl urine in mijn blaas zat. Er is een mri scan gemaakt maar daar was geen beknelde zenuw op te zien. Waar de pijn wel vandaan komt weten ze niet en kreeg het advies om te mobiliseren en maar naar de fisio te gaan......ben erg stijf in mijn rug en alle spieren rondom zitten vast heb mega zware benen en voel me beroerd. Sinds maandag begonnen met fisio , ze heeft een spier getriggerd (wat mega pijn deed) en ik ben getaped moet morgen weer heen en moet dan oefeningen gaan doen. Ik vraag me af of ik hier met mijn rug goed aan doe ben bezig met fisio maar weet niet eens wat de diagnose is. Doordat ik al het1 en ander heb meegemaakt met mijn rug en ik niet geheel blanco meer ben ben ik extra alert en neem niet zo maar alles meer aan. Ik moet 1 april weer voor controle bij de neuroloog in het ziekenhuis maar heb sowieso geen vertrouwen in deze man immers heeft hij mij zonder diagnose met een pot morfine en een verwijzing voor fisio weg laten gaan.....wat is nu wijsheid?! Iemand advies?