Onderwerp Sextant SpondylodeseMaandag 20 Oktober 2014 
DoorDolf schrama
Dag rug patiënten
Ik ben op 7 oktober jl. in Tilburg aan een sextant Spondylodese geopereerd door Drs. diekerhof.
Na een lange wachttijd van 11 maanden werd ik eindelijk op 7 oktober geopereerd.
eerst op 21 September aan de beurt maar ik werd 5 minuten voor de operatie naar huis gestuurd omdat er een spoedgeval tussen kwam tot groot verdriet van mij en mijn vrouw na een lange tijd eindelijk aan de beurt heb je jezelf helemaal op voorbereid en dan gaat het niet door.
De operatie is mij erg tegengevallen vooral omdat ik nadat ik 10 minuten was bijgekomen uit de narcose opnieuw geopereerd moest worden omdat er een slagadertje was gaan bloeden waardoor ik het uitschreeuwde van de pijn , omdat de bloeduitstorting in het operatie gebied zich ophoopte ging dat immens veel pijn doen.
een nacht op de medium care gelegen en toen weer terug naar de afdeling C3 na drie dagen ga je als een wrak naar huis want ik vind de opname aan de korte kant .
Ik ben al een keer eerder aan spondylodese geopereerd in 2001 toen L4 L5 S1 na 13 jaar was nou L3/L4 versleten en kon ik het laatste jaar niet veel meer doen , ik lag in een ziekenhuis bed in de woonkamer grotendeels , alles was pijnlijk op het laatst ik slikte veel oxicodon en tramadol .
ook heb ik in 2007 een neurostimulator gekregen voor pijn in de linker been zenuw die niet was weggegaan na de operatie in 2001.
Het heeft ook 13 jaar best goed gegaan ik kon best veel fietsen , lopen , wat werken , het ging gewoon goed eigenlijk.
Maar in 2012 kreeg ik langzaam veel last met draaien in bed van de ene naar de andere zijde .
Ik afspraak in Tilburg gemaakt en daar wilde ze er niets aan doen in het begin maar na het sturen van een brandbrief kreeg ik meteen een telefoontje om een afspraak te maken met Drs de Waal malefijt.
In oktober 2013 op de wachtlijst gezet en pas in oktober aan de beurt in 2014.
Tot overmaat van ramp kreeg ik in maart 2014 onverwachts een ernstige hartinfarct snachts wat meteen is gedotterd in Eindhoven daardoor werd de wachtlijst met een halfjaar verlengd want door het infarct mocht ik binnen 6 maanden niet worden geopereerd.
Dus ik heb al veel voor mijn kiezen gehad , maar wel overwonnen allemaal.
Het was soms best moeilijk en ik had gelukkig veel steun aan mijn vrouw en mijn ouders maar die kunnen de pijn niet wegnemen.
En zij begrijpen niet goed wat erge rugpijn betekent waardoor er snel wat onbegrip ontstaat van och kom op gewoon doorgaan en in beweging blijven maar anderen hebben makkelijk praten.
Nou pas een week uit het ziekenhuis en het gaat best goed ben vel pijn kwijt gelukkig alleen de wond en het operatie gebied doen erge pijn nog vooral met bewegen , en tijdens het draaien in bed.
Nou heb ik ook veel zenuw pijn in het linkerbeen en bil dit komt denk ik door wondvocht en een bloeduitstorting.
Hebben andere dit ook gehad en hoe lang duurt het voordat deze pijn van deze operatie is verdwenen
Gr Dolf Schrama