Onderwerp Re:buprenorphine en zwangerschapWoensdag 6 Augustus 2014 
DoorS0fietje
Hoi Luisa,

Het ontwennen was niet schadelijk voor de baby. En nu ook hebben we een super gezond jongetje van alweer 2 jaar en 4 maanden. Ik vond het laatste stukje ook het moeilijkste. Dat ging zelfs in druppeltjes. Elke paar dagen 1 druppeltje eraf. Ik had ook erg last van restless legs en ik was helemaal erg onrustig. Nachten niet kunnen slapen en liggen draaien in bed als een junk. Erg zweten en ik voelde me helemaal hyper. Vond het zo erg dat ik heb gezegd dat ik nooit meer aan zoiets begin. Nu met de stimulator kan ik gelukkig meer maar nog steeds heb ik best vaak veel pijn. En met erge pijn roep ik wel eens om medicatie of zo maar wil er echt niet meer mee beginnen. Lig liever de halve dag op bed dan die troep nog eens te slikken. Vandaag op controle geweest en de batterij uitgelezen en daarop konden ze precies zien hoeveel ik op ben en hoeveel ik lig. Dat is precies 50/50. Ik red het om 12 uurtjes per dag op te zijn.

Maar goed ik dwaal af. Ik hoop dat je de moed en kracht hebt om het toch door te zetten want je wilt echt niet dat je kindje straks ook moet afkicken. Ons zoontje is met een keizersnede geboren en heeft nergens last van gehad. Dat is waar ik het voor deed. Neem er de tijd voor en zorg dat je de laatste 2 maanden klaar bent en afgebouwd hebt. Dan kan je straks heerlijk van je kleintje genieten ipv dat hij of zij op de ic ligt af te kicken.

Groetjes,

Sofie