Onderwerp buprenorphine en zwangerschapWoensdag 6 Augustus 2014 
DoorLuisa
Hallo allemaal!

Ben lang niet meer hier geweest, maar misschien kan mij iemand helpen met mijn tegenwoordig probleem.
Ik heb na mijn hernia-operatie lang morfine (oxycontine) geslikkt. Toen de pijn beter was, wou ik stoppen, maar was verslaafd (logisch). Ben dan in een afkikkliniek geweest en daarna kreeg ik buprenorphine om verder aftebouwen. Nu ben ik bij 0,4 mg buprenorphine. Dat is al een lage dosering, maar de laatste stappen waren al zwaar.
Nu ben ik zwanger geworden en er heel blij over. Alleen heb ik zorgen omdat ik nog steeds deze 0,4 mg slik. De artsen zeiden dat ik moet afbouwen en tot de geboorte op 0 zijn, maar ook dat ik geen ontwenningsverschijnselen mag hebben. Hoe gaat dit samen? Voor mij blijkbaar niet. Ik wordt heel onrustig als ik al naar 0,3 mg ga ...
Nu mijn vraag: Heeft iemand ervaringen met buprenorphine in de zwangerschap? Ik heb overal gehoord dat het niet echt schadelijk is, maar dat het baby ontwenningsverschijnselen gaat hebben als ik het niet haal om te stoppen. Maar ook als ik het wel haal ... wat is met invloed of schade op lange termijn? Is er misschien iemand, die een baby heeft gekregen terwijl ze wel deze middel had gebruikt? En hoe is dit dan allemaal afgelopen? Is het goed gekomen?

Ik hoop dat er iemand is met ervaringen op dit gebied. Bij voorbaat dank.

Luisa