Onderwerp Re:Vraag ervaringen St. Maartens kliniek en klinieZondag 13 April 2014 
DoorCorine Swinkels
Hallo Anke. Bedankt voor je reactie.
Ik ben op 13 maart naar Dr. van der planken in St. Niklaas (België) geweest en had een oude MRI van 3 jaar geleden meegenomen. Hij had meteen al een voorstel voor een operatie: het weghalen van de versleten tussenwervelschijf en hernia L4-L5, het plaatsen van een cage en deze wervels vastzetten. Dinsdag 15 april krijg ik een nieuwe MRI, om te bekijken of L5-S1 verder is verlsten dan 3 jaar geleden en of dit ook moet worden meegenomen. Hij snapte niet dat ze me zo lang hebben laten lopen in Nederland...Hij gaf aan dat hij dacht de pijn met 70-80% te kunnen verminderen. Dat zou geweldig zijn!!! In Nederland gaven ze aan dat als je de wervels laat vastzetten, je weer problemen krijgt op een ander nivo, maar hij gaf aan dat als je je rug niet teveel belast dat niet zo hoeft te zijn. Ik ben nu zover om ervoor te gaan. Ik heb al een ACT programma pijnrevalidatie gedaan om beter met de pijn en je beperkingen te leren omgaan en dat heeft zeker goed gedaan. Maar de klachten zijn verergerd en ik vind het geen doen mee zoals de pijn nu is. Al geeft de operatie me een paar jaar minder pijn, dan ben ik blij en zien we dan wel weer verder. Eerst alles nog eens goed bespreken dinsdag..
Ik zal laten weten hoe het veder gaat.
Jij ook het beste!
Groeten, Corine