Onderwerp Re:Vraag ervaringen St. Maartens kliniek en klinieVrijdag 11 April 2014 
DoorAnkeSara
Hoi Corine,
Ik ben onlangs bij de Sint Maartenskliniek geweest. Ik ben zelf 35, al ca 15 jaar rugklachten en 3 jaar geleden werd discopathie L4/L5 geconstateerd. Ik heb alle vormen van therapie en pijnbestrijding geprobeerd. Uiteindelijk 3 weken een gipscorset gedragen en omdat ik toen weinig last had werd in het Amphia ziekenhuis een operatie aanbevolen. Ik wilde de operatie graag uit laten voeren door de Sint Maartenskliniek en heb daar een second opinion aangevraagd. De wachttijden zijn vreselijk. Ik heb 26 weken moeten wachten op het eerste gesprek. Tijdens dit gesprek bleek dat ze waarschijnlijk wel wat voor me konden betekenen maar dat ze graag een nieuwe MRI en Rontgen wilden maken om te kijken of de andere wervels niet ook versleten waren. ( mijn dossier was al 26 weken in hun bezit dus ik was verbaasd dat ze dat niet meteen hadden kunnen zien) Na 4 weken nieuwe foto's en MRI laten maken en deze lieten zien dat er geen verslechtering was. Maar, tijdens gesprek met arts werd verteld dat ze dit soort operaties bijna nooit meer uitvoeren. In het verleden werd het wel vaak gedaan maar ze zien teveel mensen terugkomen zonder verbetering of zelfs met meer klachten. Advies was: leren omgaan en accepteren van de pijn. Ik heb dus niet hele positieve eravring met de Sint Maartenskliniek. ;-(

Groetjes,
Anke