Onderwerp Re:klachten door facetgewrichtenMaandag 10 Februari 2014 
DoorLiek
Dag Janneke,
hartelijk dank voor je berichtje; ik vind het altijd erg fijn om iets te horen van mensen die een beetje iets vergelijkbaars meemaken of meegemaakt hebben. Hoewel jouw verhaal is wel heel erg heftig zeg; dat ze 9 wervels vast moeten zetten; dat is nog al. Ik kan me voorstellen dat je er niet blij van wordt; aan de andere kant wel fijn dat er iets aan gedaan kan worden. Bij mij zijn in 1995 de wervels S1-L4 vastgezet en het is jaren eigenlijk goed gegaan. Nu heb ik dus sinds augustus vorig jaar problemen door de facetgewrichtjes van L3-L4; rugpijn en ook pijn in de benen waar ik ook nog eens erg moe van word (heb jij dat ook erge vermoeidheid door de pijn in de benen?). Mij is geadviseerd om een blokkade te laten doen van deze facetgewrichtjes en de verwachting is dat ik daar toch wel veel baat bij kan hebben. Maar wat blijkt, die behandeling wordt sinds 1 januari niet meer vergoed!! Onvoorstelbaar vind ik. Ik ben er erg boos over en heb zelfs minister Schippers een lange email gestuurd en een kopie ervan naar verschillende politieke partijen. Ik ben normaal niet zo van de "barricades" maar dit vind ik eigenlijk onmenselijk. Maar ik geef niet op en hoop dat er iets aan veranderd want het valt niet mee om constant met deze pijn te leven. Wat ik me afvroeg: hoe oud ben je eigenlijk?? ik ben nu bijna 49.
Nou ik wens jou alvast heel veel sterkte en hoop dat je niet zo lang hoeft te wachten als nu lijkt; want dat valt ook niet mee. en ik zou het fijn vinden nog eens te horen hoe het je vergaat.
alle goeds en sterkte en een hartelijke groet van Liek