Onderwerp Vraag ervaringen St. Maartens kliniek en klinieWoensdag 5 Februari 2014 
DoorCorine Swinkels
Hallo,
Ik heb vanaf mijn 2oe jaar al rugklachten en heb al jaren gedokterd. In 2011 situatie ineens sterk verergert. Op MRI in Mill bleek ik een dubbele hernia te hebben (hier denk ik toch niet de meeste klachten van) en forse slijtage tussenwervelschijf L4-L5 en iets mindere slijtage L5-S1. Verder slijtage facetgewrichtjes en vocht in de wervels. Na behandelingen die niets hielpen, op de pijnpoli geweest en pijnrevalidatie gedaan om te leren omgaan met de pijn. Dat proces gaat redelijk. Echter....ik ben 50 jaar, voel me gehandicapt door mijn beperkingen (maar even zitten, staan ed) en heb altijd een te hoog niveau van pijn. Momenteel heb voel ik weer de kracht en motivatie om nog eens ergens na te laten kijken of er echt geen operatie mogelijk is. Het vastzetten van mijn wervels werd eerder afgeraden, omdat ik dan weer op een andere plaatst problemen zou krijgen...
Dus, ik zoek een goede kliniek met deskundige artsen. Graag hoor ik van jullie de ervaringen over de Maartenskliniek (ook over wachttijden onderzoeken en artsen ed) en of er iemand ervaring heeft met de twee artsen in St. Niklaas, dr. vd Planken en dr. vd Kelft.
Alvast bedankt! Corine