Onderwerp Pas op bij ziekmelden na goedkeuring WaoDonderdag 8 September 2005 
DoorMariska v H
Hoi allemaal,
MOCHT IEMAND VERERGERING VAN KLACHTEN HEBBEN EN OOK GOEDGEKEURD ZIJN UIT DE WAO WACHT DAN EEN MAAND EN MELD JE DAN ZIEK. JE KRIJGT DAN 1 MAAND WW UITKERING EN DAARNA GEWOON ZIEKTEWET!!!

Ik wil jullie een heads up geven! Ik ben in april j.l. van 100% arbeidsongeschikt naar 100% arbeidsgeschikt gegaan. Mijn Wao uitkering liep tot 27 juni j.l. Alles was in werking gezet aanvraag ww-uitkering e.d. Helaas was ik genoodzaakt op aanraden van mijn huisarts om mij op 6 juli j.l. ziek te melden door verergering van de bestaande klachten. Ik heb de instantie uwv ziekmeldingen gebeld en heb me ziek gemeld. Duidelijk uitgelegd wat mijn klachten waren en dat ik weer naar het ziekenhuis ben gegaan om onderzoeken te krijgen. Vermoede is dat mijn wervel verder is afgeschoven. Toen begon de ellende pas. Na een maand kreeg ik een brief van de ziektewet dat ik geen ziektewet uitkering zou krijgen omdat ik mij binnen een maand na afloop van de wao had ziekgemeld. Als ik een maand had gewacht had ik het wel gekregen let wel 70% van mijn laatst verdiende loon dat is 12% meer dan ik kreeg bij een volledige wao uitkering. Maar toen wist ik dit niet dus ik had me ziekgemeld. Veel telefoontjes gepleegd om te vragen welke uitkering ik dan wel zou krijgen. Na een hoop onduidelijkheid werd ik opgeroepen bij een verzekeringsarts die zou gaan vaststellen of er daadwerkelijk sprake is van verergering van mijn klachten. Ik werd schandalig behandeld en ik wacht nog steeds op een uitspraak. Inmiddels heb ik begrepen dat ik zowiezo de maand juli geen uitkering krijg. En als ik al een wao percentage krijg dan krijg ik die pas vanaf 6 augustus en de aanvullende uitkering zoals ww krijg ik helemaal niet omdat ik ziek ben.
Nu had ik bezwaar aangetekend en mijn hoorzitting is 19 september en ik weet dat ze de uitslag van die keuring willen uitstellen omdat ze zichzelf niet in de vingers willen snijden. Dus misschien heb ik een aantal maanden geen inkomen, daarbij komt ook nog eens dat omdat je geen inkomen hebt en dus ook geen ziektekostenpremie afdraagt dat ik me particulier moet verzekeren. En de kans is groot dat ik een staatspolis moet afsluiten á ongeveer 200 euro per maand. Wat ik niet echt heb. Ik hoop dat ik er mensen mee kan helpen want dit is een hele onaangename situatie ik ben dan ook erg blij dat ik een partner heb want anders had ik nog veel grotere problemen gehad. Want ja de huur en alle vaste lasten gaan gewoon door.
Bedankt voor een luisterend oor.
Liefs Mariska