Onderwerp Eenvoudig hulpmiddel bij zitproblemenZaterdag 27 Augustus 2005 
DoorJacqueline Davelaar
Wanneer zitten pijnlijk is, of niet erg lang vol te houden; of wanneer het overeind komen uit de stoel niet fijn gaat, is een schuin zitkussentje misschien een goede hulp. Ook is het een idiaal hulpmiddel als een stoel te diep is, of te veel schuin naar achteren afloopt. Bovendien helpt het om je rug in de correcte stand te houden, zonder dat men hier moe van wordt. Het is ongeveer ter grote van een eetstoelzitting, 35 bij 35 cm. Van achteren is het kussen ca. 10 Cm. hoog, waarbij het schuin naar voren afloopt tot ongeveer een cm. Het wordt gemaakt van stevig schuimrubber.
In Denemarken wordt dit kussen standaard ogenblikkelijk uitgereikt zodra men het ziekenhuis binnenkomt voor een rugbehandeling, met de opmerking dat dit kussen nog eens je grote vriend gaat worden. En ik moet zeggen dat dit niet gelogen is.
Ook zware zwangere vrouwen zijn heel blij met dit kussen, omdat dit de rug ontlast.
Verder is het ook ideaal om in de autostoel te leggen. Het reizen wordt dan gelijk een stuk prettiger.
De kussentjes zijn vrij eenvoudig zelf te maken, en verder kant klaar zijn ze ook niet duur. Ca. € 7,50.
Ik hoop dat veel mensen baat hebben bij deze tip. Zelf heb ik de afgelopen twee jaar er al minstens twintig moeten kopen, omdat de mijne steeds door de gasten meegenomen worden. In de trant van; "hé wat zit dat goed. Zoiets moet ik ook hebben."

Groeten Jacqueline