Onderwerp Pensioen verzekering problemen, zoek oplossing.Vrijdag 4 Juli 2014 
DoorGamma_ed
Pensioen verzekering problemen, zoek oplossing. Wie heeft tips?

In het jaar 2010 ben ik 50% afgekeerd wegens onderrug problemen. Daarna een revalidatie centrum ingegaan en veel goede hoop begonnen met nieuw werk langzaam op te bouwen. Maar 3 maanden later volledig 100% afgekeurd wegens bijkomende nek problemen.
Pensioen verzekering hanteert dat ik met 50% AO uit dienst ben gegaan, dus 50% pensioen gaan ze vanuit, halen ze er nog 30% af wegens ziekte, dus blijft er 20% over. Dat ik 3 maanden later volledig afgekeurd raak bij een andere werkgever hebben ze geen boodschap aan. De nieuwe werkgever’s pensioen verzekering accepteert geen mensen die korter dan 6 maanden volledig hebben gewerkt.

Dus ik zit nu met een verschrikkelijk pensioen gat!
Advokaat stelt voor om een herkeuring aan het UWV te vragen, dat ze met terug werkende kracht mij volledig afkeuren. Maar dan moet de arts wel kunnen verklaren dat door onderrug problemen, vervolgens nekproblemen kunnen ontstaan.
Ze hebben indertijd tussen S1 en L5 een wervelschijf verwijderd, en L5 bleek gedeeltelijk gebroken te zijn. Sinsdien zoveel rug ellende, door de benen zakken, niet fatsoenlijk kunnen lopen, zitten, liggen. Ongeveer 2 jaar later na de operatie, in het jaar 2010, op naar een revalidatie centrum, nou toen leerde ze dat ik het toch meer moest bellasten maar dat ging dus grandioos fout, ik kreeg er even 2 nekhernia bij, waar ik tot op heden van vandaag nog steeds last van heb.
Nu kan ik mij voorstellen als je onderrug wervels verwijderd, dat je rug niet zo goed in balans meer is. EN dat de wervels erboven het steeds zwaarder gaan krijgen, fysiotherapeut zegt dat het gecorrigeerd wordt in de nek. En pats daar krijg ik na verloop van tijd 2 nekhernia’s. En het is duidelijk dat mijn tussenwervelschijven zwak zijn, en heel kwetsbaar. Dus enige overbelasting en hernia’s liggen op de loer. Dat zou mijn verklaring zijn, maar kan dit wat ik zeg?
Komende dinsdag ga ik praten met een neurochirurg die mij geopereerd heeft, hopelijk heeft iemand tips voor mij.