Onderwerp Re:SYMPOSIUM 22 september 2012Woensdag 6 Februari 2013 
DoorApie51
eurologisch onderzoek; hersenzenuwen anisocorie links 4mm, rechts 3mm. motoriek; globale parasese linkerarm 4+, sensibiliteit hypesthesie achterzijde linkerarm en li. been; scherp/stomp differentiatie, vibratiezin en beweging-en positie zin links verminderd. coordinatie; top/neusproef links gestoord, reflexen bicepspeesreflex 0/+1, tricepspees 0/0, kniepees 0/1, achillespeesreflex 0/0, voetzool plantair/indiffirent. Wankele koordansergang bij Romberg.

MRI-CWK; uitgebreide dorsale spondylosis en uncovertebrale artrose op vrijwel alle cerviale niveau's. Hierbij ook uitgesproken discopathie, het meest uitgesproken op nivo c3-c4. Waarschijnlijk compressie op wortels c3 beiderzijds, c4 links, c5 beiderzijds.
MRI-LWK; uitgesproken degeneratieve veranderingen op nivo l4-l5 resulterend in vernauwing proximale laterale recessus l5 beiderzijds, alsmede stenosering neuroframen van wortel l5 rechts waarbij nog minimaal perineuraal vetweefsel in situ.huid; cutis marmorata bovenbenen en onderarmen. Enkele teleangiectasieen ter plaatse van hals, kaakrand wang en hand.

Zeer fors gewichtsverlies; kan sprake zijn van een vorm van systemische sclerose of een mixed connective tissue dissease, puffy vingers.
Extremiteiten; gereconstrueerde kruisband, 10 jaar chronisch ontstoken galblaas is verwijderd, slechte capilaire refill voeten, osteoperose,
Veel lumbale HNP's vanaf 1999.
Volgens mij is dit forum bericht bij de NVVR "de Wervelkolom" wel interessant voor je
Ik plaats dit omdat mijn huisarts nergens aan meewerkt en de agis niets doet omdat het niet bemiddelt tussen een "conflict" huisarts -patient als antwoord op hoe kom ik aan een sec.opinion