Onderwerp Re:Wel of niet vertellen bij sollicitatieWoensdag 2 Februari 2011 
DoorTennisman
Hallo Hedwig,

Bedankt voor je mening. Ik lees uit je verhaal dat je kan aantonen dat staan beter voor je is. Dat is bij mij lastiger. De baan waar ik naar solliciteer heb ik eerder gedaan bij een andere werkgever. Daar hadden ze ook sta-zit tafels. Ik kreeg minder tot geen last van mijn schouder.

1. Er is alleen nooit officieel vastgesteld of dit door de sta-tafel is gekomen. Verder ik had op dat moment officieel de diagnose RSI. Ik denk zelf dat er een verband bestaat tussen mijn RSI en Scoliose, maar na al die jaren onderzoek hebben ze in mijn ogen niet kunnen vaststellen wat het echte probleem is. Op papier is het scoliose/Costochronditus (ziekte van Tietze).

2. Ik hoop dat het UWV een dergelijke tafel wil betalen. Maar zonder een officiele verklaring dat het beter voor me is, weet ik niet of ze dat willen Verder biedt de werkgever een contract van iig 3 maanden aan. Wil het UWV dan wel voor me financieren?

3. Wat betreft de waarheid vertellen, je hebt gelijk dat het beter is om te zeggen dat je last van je rug/schouder hebt. Echter, ik heb nog meer 'afwijkingen'. Ik heb een prikkelverwerkingsstoornis. Hierdoor ben ik traag van begrip en heb ik soms moeite om met stressvolle situaties om te gaan. De baan waar ik voor solliciteer is stressvol, maar ook leuk. Maar in een andere baan heb ik met veel vallen en opstaan en goed communiceren met de chef, veel kunnen oplossen en leren om te gaan met mijn handicaps. Als ik consequent ben dan moet ik dat ook aan mijn nieuw baas vertellen. Maar ja, je hebt een stoornis en je hebt scoliose. Wat moeten ze dan wel niet denken? Begrijp me niet verkeerd, ik ben met je eens om (uiteindelijk) de waarheid te vertellen. Maar ja, je loopt toch een risico om afgewezen te worden. En daar ben ik bang voor.

Morgen ga ik met een coach van het UWV praten.Ik ga mijn best doen.
Nogmaals bedankt voor je advies! Het heeft mij iig moed, aanknopingspunten en hoop gegeven! Ik ga ervoor!

Groet,

Tennisman