Onderwerp Re:Wel of niet vertellen bij sollicitatieDinsdag 1 Februari 2011 
DoorHedwig
Ik heb een aangepaste werkplek (o.a. een sta-zit-tafel).
Ik ben bijna een jaar geleden aan mijn huidige baan begonnen. Ik heb het verteld bij de bespreking van de arbeidsvoorwaarden. En dat heeft goed uitgepakt voor mij. Ik heb een vast contract gekregen.
Bij mijn vorige werkgever was een sta-zit-tafel voor mijn functie standaard. Met een verklaring van de arbo-arts was altijd een zo''n bureau voor mij gereserveerd. De andere aanpassingen zijn ook met diezelfde verklaring van de arbo-arts aangeschaft.
Bij mijn huidige werkgever heb ik dus opnieuw een sta-zit-tafel moeten regelen. Dat had ik tijdens het arbeidsvoorwaardengesprek al gezegd. Ik kon aantonen dat een sta-zit-tafel voor mij een goed werkende oplossing is: ik stond tenslotte al een paar jaar. Daardoor was het gesprek met de arbo-arts een formaliteit.
Als m'n werkgever de tafel niet had willen aanschaffen, had ik het UWV om een vergoeding kunnen vragen. Die weg is tot nu toe nog niet nodig geweest. Ik ben trouwens volledig arbeidsgeschikt verklaard, dat maakt vast ook verschil in de te bewandelen weg.

Waarom zou je het verzwijgen? Dat is een reden voor ontslag en uiteindelijk heb je die tafel toch nodig. Stel dat je daardoor uit de running raakt... dan komt het inderdaad uit. Heb je al ervaring met staan?

Succes met je sollicitatie!