Onderwerp Re:vergoeding buitenlandDonderdag 8 Juni 2006 
DoorManueeltje
Hoi Clipper,
Na een aantal berichten van je gelezen te hebben, heb ik de indruk gekregen, dat jij er veel weet van de zorgverzekering. Ik heb een probleem met mijn zorgverzekeraar VGZ. Ze weigeren toestemming te geven voor een noodzakelijke (volgens Dr. Kalala UZ Gent en Dr. de Cocker Turnhout) discusprothese, gezien mijn leeftijd (41) en de spondolydese van C5-C6-C7.
Nu sta ik op de wachtlijst voor een 2e! second opinion in de St. Maartenskliniek. Zoals ze mij deze week verteld hebben, hebben ze hier een potje waaruit experimentele behandelingen betaald worden. Ondertussen ben ik erg boos op het VGZ. Ze hebben een aantal weken geprobeerd mij met een kluitje in het riet te sturen. Hoeveel keren ik gebeld heb, weet ik niet, maar heel veel. Maar mijn grootste frustratie is, dat ik geen medisch adviseur te spreken krijg. Ik vind dat ik daar toch op zijn minst recht op heb. Maar deze worden door alles en iedereen bij het VGZ afgeschermd. Het voelt alsof ik aan de Goden ben overgeleverd, en God is de medisch adviseur. Ik wil je vragen, of jij weet, hoe ik het op dit moment het beste aan kan pakken, zodat ik toch iemand persoonlijk kan spreken, in plaats van via via, over de telefoon. Graag een tip!
Groetjes, Manuela