Onderwerp Handboek triggerpoint-therapieWoensdag 18 Juli 2007 
DoorPijja
Het handboek triggerpoint-therapie, geschreven door Clair Davies (ISBN: 90 6963 596 8) is geschreven om bij jezelf pijnklachten te verminderen/verhelpen. Ik heb dit boek aangeschaft op aanraden van mijn fysiotherapeute (revalidatietherapie).
Ik ben hypermobiel (te losse/elastische gewrichtsbanden), ik heb een flinke vorm van bekkeninstabiliteit (verzakt SI-gewricht), bekkenbodem klachten etc.
Ook heb ik uiteraard de diagnose fibromyalgie opgeplakt gekregen (niet mee eens, 2nd opinion volgt nog).
Omdat ik al een tijdje vastgelopen ben met de revalidatietherapie en er steeds meer spieren pijn gaan doen en verkrampen, ben ik zelf maar weer op onderzoek uitgegaan. Aan de hand van dit boek en de bijbehorende website: www.triggerpointboek.nl ben ik op zoek gegaan naar een masseur die bekend is met triggerpoint massage/behandeling. Ik ben daar sinds 16-7-'07 gestart voor 1x per week. Het is de bedoeling dat je leert om jezelf te behandelen en daarbij zijn hulpmiddelen te gebruiken (soms al simpelweg een bal). Alles Duimen omhoog, goed kan in principe ook aan de hand van het boek, maar ik wilde graag extra begeleiding en sommige te behandelen plaatsen kan je zelf niet bij.
Ik zal mijn verdere ervaringen met het boek en de behandelingen bij deze masseur laten weten hier op het forum.
Misschien hebben meer mensen wat aan dit boek of zijn er mensen die er al ervaring mee hebben?
Ik hoor het graag!

Groetjes Elvera