Onderwerp Re:Over het Zorgboek HerniaZaterdag 3 Februari 2007 
DoorDolf Dijkstra
Hallo Tanya,
Ik was van plan niet meer op deze site terug tekeren omdat het heel goed met me gaat.
Na de operatie (oh zegen) heb ik nog wel een flinke herstelperiode gehad. Met behulp van mijn cesar-therapeut (liever dan fysio) allerlei oorzaken aangepakt en sterkere spieren gekweekt. Hij pakt niet alleen de rug aan maar ook allerlei inwendige systemen die vastzitten en oorzaak kunnen zijn van een hernia ( je hebt geen idee). Ik ben bijna door de sessies heen. Inmiddels ben ik weer aan het werk en alles gaat boven verwachting. Als ik terugdenk aan de pijnperiode lijkt het wel alsof iemand anders dat meegemaakt heeft. Voor mij was de operatie dus zeer belangrijk. Daarnaast is het oefenen om een korset van spieren te kweken zodat je rug sterk word. Daarnaast leer je opnieuw te lopen (de meeste mensen doen dat blijkbaar verkeerd), bukken, zitten, staan, tillen eigenlijk alles.
Waar ik in het begin nog wel bang voor was waren mensen achter mij. Met name in een druk zwembad. Bang dat ik in mijn rug gestoten zou worden. Dat is er nog wel maar veel minder. Kortom het gaat voorspoedig. Het boek gebruik ik nu niet nmeer. Ik moet nu stoppen want het kinderfeest vraagt om knakworsten. Het leven heeft zijn normale gang dus weer gevonden. Heerlijk!