Onderwerp Re:Over het Zorgboek HerniaVrijdag 2 Februari 2007 
DoorTanja Hill
Hallo Dolf,
Je hebt deze reactie 6 april geschreven, ben benieuwd hoe het nu met je gaat. Ik heb ook (verschillende keren) zo'n helse pijn ervaren. Echt verschrikkelijk. Omdat ik ook van mening ben dat bewegen goed is heb ik dat ook altijd gedaan. Maar hardlopen helaas niet meer. Fietsen (RPM) gaat goed. In augustus 2005, twee maanden na die helse pijn die een week duurde (ook morfine enzo gehad, hielp ook niet in het begin trouwens) een MRI gehad en ik had een hernia. Ik had op dat moment nagenoeg geen pijn en de neuroloog zei enigszins geruststellend dat er heel veel mensen rondlopen op aarde die zonder dat ze het weten een hernia hebben. Maar ja, twee maanden later weer rugpijn, nu aan de andere kant van mijn rug. Die pijn heb ik nu sinds anderhalf jaar en het werd(lees WERD) steeds erger...
Totdat ik het boek van Dr Sarno las. Sindsdien gaat het beter met me. Dat boek ging nl. over mij!! Jij zei iets over 'tussen de oren'. Weet je, dat klinkt negatief, alsof die pijn er niet zo zijn. En alsof je labiel bent of zo. Niets is minder waar. Deze arts heeft zelf aan den lijve ondervonden dat die pijn er wel zit maar dat de oorsprong van de pijn uit je 'hersenen' komt. Het klinkt zweverig, ik ben zelf helemaal niet zweverig, maar dit boek heeft mij echt geraakt en wil het wel van de daken schreeuwen dat mensen met aanhoudende rugklachten zit boek zouden moeten lezen. De pijn in je rug is een afleidingsmanouvre van je geest. "trap er niet in!". Ik trap er ook niet langer in en het werkt. Het boek is in NL niet te krijgen, echt ongelovelijk maar wel te downloaden (in het ned) van een site van een andere enthousiasteling. www. stoprugpijn.net. Succes! groet Tanja